Ga naar inhoud

Avast en outlook/exchange

Aanbevolen berichten

Op onze computer gebruiken wij de gratis virusscanner van Avast (versie 4.8) Nu krijgen wij steeds de informatie dat 6 van de 7 diensten operationeel zijn. en blijkt dat de dienst Outlook/exchange het niet doet met de mededeling " deze dienst wacht op een subsysteem" .....??

Ik vrees hieruit te moeten concluderen dat onze mail niet gescand wordt door de virusscanner.

Kan iemand mij vertellen hoe dit op te lossen is?

Alvast bedankt voor het meedenken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reaktie.

Verwacht je dan dat dit probleem bij een nieuwere versie niet bestaat.....ik vrees dat die dan ook blijft wachten op een subsysteem....??? het liefst zou ik eerst dit probleem in deze versie willen oplossen en daarna eventueel upgraden naar avast 6.

de reden waarom wij nog versie 4.8 gebruiken is dat deze beschikbaar is in het Nederlands. Onze vaardigheid met PC's is beperkt en mijn engels is belabberd...vandaar mijn aarzeling....

IK hoop dat jij/jullie nog even willen meedenken binnen mijn oplossingskader, tenzij reeds bekend is dat dit met deze versie niet oplosbaar is.

alvast bedankt,

Liandre

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben van mening dat je pas optimale bescherming geniet met een up-to-date anti-virusprogramma...best is dus eerst dit in orde te maken en dan eventuele verdere stappen te ondernemen.

Download eerst de nieuwe versie, zie link in post 2.

Verwijder dan de ouder versie via configuratiescherm --> programma's.

Schoon nadien je systeem op met Ccleaner zoals hieronder beschreven :

Download CCleaner. (klik er op).

Klik op “Download Latest Version” en dan start de download van CCleaner automatisch en gratis op.

Sluit alle programma's en openstaande browservensters.

Installeer het programma en start CCleaner op.

Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Schoonmaken'. Bevestigen met JA of OK.

Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”. Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”. Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”.

Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft.

Sluit hierna CCleaner af en start je pc opnieuw op.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, lees dan deze handleiding. (klik er op)

Na het heropstarten kan je Avast 6 installeren, welke eveneens in Nederlandse versie is...zie afbeelding.

post-20447-1417704658,7977_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor je uitgebreide reaktie. IK had inmiddels zelf ook al ontdekt dat Avast 6 ook in het nederlands beschikbaar was...

Ik heb al eerder overwogen avast 4.8 te verwijderen, maar gezien de horror verhalen over het bijna niet te verwijderen zijn van avast...heb ik dat niet aangedurfd.

Moet zeggen dat ik er nu wel naar neig jouw raad op te volgen, maar is het dan niet zo dat ik bij het verwijderen van avast 4

bestanden (zeker als ik daar ook nog allemaal kunstgrepen voor moet gaan doen..) ook bestanden van het inmiddels geinstalleerde avast 6 verloren gaan...en dan kom ik alsnog van de regen in de drup....

Ik neem aan dat het eerst verwijderen van versie 4.8 en dan pas avast 6 installeren geen slimme optie is, aangezien ik dan met een onbeschermd systeem werk.....??

Ik hoor graag jouw feedback,

Liandre

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je twijfelt om Avast te verwijderen op de normale manier, dus via configuratiescherm --> programma's, dan kan je gebruik maken van Avast Uninstall Utility (klik er op).

Wanneer je je zorgen maakt omtrent de beveiliging tijdens de installatie : doe dit dan zonder internetverbinding...dan dien je dus wel eerst Avast 6 en Ccleaner (en indien gewenst ook de Uninstall Utility) te downloaden, zodat je alles nadien kan uitvoeren.

Wil je écht op safe spelen, dan kan je eerst nog manueel een herstelpunt maken.

Kan je je Windowsversie nog vermelden ?...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ons systeem staat windows vista (is dit voldoende antwoord op je vraag of moet ik dit nader specificeren?)

Ik begrijp niet helemaal hoe je de procedure beschrijft. ik moet dan eerst opslaan kiezen en dan later uitvoeren?? wanneer krijg ik de vraag " nu uitvoeren" dan weer te zien? (excuses....ik ben echt een eenvoudige eindgebruiker.....)

wat betreft systeemherstel, ik neem aan dat een verwijderd programma door systeemherstel niet meer tot leven gewekt kan worden maar dat alleen recent geinstalleerde programma's verwijderd kunnen worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.