Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn maat,beginneling heeft nog XP draaien op zo'n oude PC.Ik dacht dat xp niet meer wordt ondersteund.Webbrowser zal ook langzaam zijn door virusscanner.Hij moet telkens iedereen lastig vallen.Sommigen reageren niet meer.Ik zelf ben informatica gaan volgen.

Zo ik L en R kan lezen zou ik met zijn pc een Live cd kunnen branden.Gewoon opstarten met cd erin opstarten en wat vraagjes beantwoorden en Ubuntu staat erop.

Moet ik op een papiertje extra gegevens opschrijven die evtl gevraagd worden;ww,naam of serienr van de pc,email,zijn naam,Telenet of Belgacom,adres,tel,enz.

Of brand ik zelf zo'n live Cd 11.10.Ik ben al 3 maal gecrasht zodat ik hem zelf ook kan gebruiken.(ben al 120 kwijt).Wie kent het geheim van de kok?

Geplaatst:

http://www.ubuntu.com/download Hier kan je dus de versie van ubuntu 11.10 downloaden. Ik ben ook een ubuntu gebruikers sinds vorige week.

Gewoon de .iso branden op een cd. Deze kan je doen met iso burner of deamontools Als je klaar bent steek je de cd in je computer. Hij start automatisch op of je moet op enter drukken als hij daarom vraagt.

Hij vraagt nu een keuze:

Ubuntu 11.10 uitproberen

Ubuntu 11.10 vervangen voor windows XP

of Ubuntu 11.10 naast windows xp installeren, dat wil dus zeggen ubuntunaast windows installeren zodat je kan kiezen tussen Windows en ubuntu.

Dan de benodigede stappen doen.

Geplaatst:
Moet ik op een papiertje extra gegevens opschrijven die evtl gevraagd worden;ww,naam of serienr van de pc,email,zijn naam,Telenet of Belgacom,adres,tel,enz.

Naam van de gebruiker en ww voor de account kan je zelf kiezen. Dat mag dezelfde zijn die je voor windows al gebruikt (hebt), dan hef je geen nieuwe te onthouden.

Serienr of keycode heb je niet nodig om Ubuntu te installeren of te gebruiken.

Voor email heb je een eigen Ubuntu programma maar de gegevens om je mail account in te stellen (account naam en ww bij de mail provider, servernamen voor in en out) zijn dezelfde als bij windows.

Geplaatst:

Vandaag moest ik een gat gaan boren voor de draad van internet.Zijn pc staat 2 kamers verder en had maar 2 signaalblokjes.De pc kon niet meer afgezet worden en is bij een it man voor repair .

Al 2 X heb ik een live boot cd gebrand.Geslaagd komt er tevoorschijn.Doch gaat de cd-lade niet open.Niet automatisch noch handmatig.Bij herstart wel.

Het wordt een steunpunt dan of een gratis cd moest ik dat nodig hebben.

Geplaatst:

Al 2 X heb ik een live boot cd gebrand.Geslaagd komt er tevoorschijn.Doch gaat de cd-lade niet open.Niet automatisch noch handmatig.Bij herstart wel.

Heb je dat probleem dat de cd lade niet open gaat ook bij het branden van andere cd's of bij het inlezen van cd's.

Je kan de cd ook verwijderen door met een paperclip in het gaatje te drukken dat aanwezig is op het frontpaneel.

Als het probleem zich stelt bij elke cd/ dvd is je cd-rom meer dan waarschijnlijk defect.

post-23245-1417704659,8484_thumb.png

Geplaatst:

Ja ok.Ik heb er nu een ander cd-station ingeplaatst.Werkt beter.

Die live boot installatie cd moet ge normaal testen via je bios.Je moet dan "cd-rom op fouten controleren" aanklikken.Dat is voor mij glad ijs.De live boot cd gebruik ik dan als de nood het hoogst is.Dus hier stopt het draadje een beetje.Eerst nog wat les informatica verder volgen.We mogen zelfs geen mail sturen naar de leraar omdat we dat nog niet geleerd hebben.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.