Ga naar inhoud

DVD en CD-probleem


Jive1

Aanbevolen berichten

Hey!

Goeie morgen en leuke zondag!

Mijn PC uitgerust met Win XP bevat een AOPEN CRW5232/AAO PRO CD-speler en een DVDRW 16X16 DVD-speler. Nu blijken ze geen van beide te werken. Ik kan niet zeggen vanaf wanneer dat is, want het is wel een tijdje geleden sinds ik er nog eens een van gebruikte, maar ze werkten wel tot voor een 3-tal maanden. Ik kan dus ook niets vertellen over wat er zou aan gebeurd zijn, niets dat ik zelf weet alleszins.

Waar moet ik gaan zoeken om dat op te lossen?

Greetz

Jive1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey!

Dit lijkt niet te werken....

Er komen wel, bij automatische uitvoeringspoging, allerlei voorstellen om uit te voeren, maar er is niets opgelost, mijn CD- en DVD_speler blijven stom, schijnen niets te kunnen lezen.....

Misschien doe ik wat fout, dit is namelijk een voor mij ongebruikelijke manier om herstellingen uit te voeren....

Greetz

Jive1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey!

Wel ja, dat is wat ik deed!

Eerst automatisch geprobeerd, ttz de Fixit zelf laten proberen oplossen, en toen dat niet ging heb ik geprobeerd manueel op te lossen, maar!...

Dat bleek, volgens de begeleidende uitleg van MS gevaarlijk te zijn, als men een verkeerde fixit-actie laat uitvoeren niet op de fout die men bedoelde. Er zijn daar een aantal mogelijkheden die men manueel kan uitvoeren, men moet kiezen, maar vermits ik alleen maar weet dat mijn beide CD-/DVD-drives niet lezen, en ik weet dus niet of er nog andere fouten bij zijn, vond ik het wat gevaarlijk om die manuele stap zo maar uit te voeren, op gevaar af dat ik er en nieuwe fout zou mee veroorzaken. Dat is wat zou kunnen als ik de uitleg van MS goed begrepen heb....

Dus, ik heb alleen Fixit laten proberen automatisch te korrigeren....

Het lijkt erop dat ik weer eens zal moeten XP heropstarten, of wat dacht je?....

Greetz

Jive1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey!

Er gebeurt helemaal niets....

Ttz, Ik zie in Explorer wel de twee apparaten staan, drives J en K, maar als ik een leesbare CD of voor de ander een leesbare DVD inleg, dan wordt er in de explorer niets weergegeven, alsof de drive leeg was, maar.... Ik krijg een berichtje dat ik een CD resp. een DVD moet inleggen in de drives.

Verder helemaal niets. Noch voordat ik Fixit uitvoerde, noch erna.

Greetz

Jive1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

14222d1319540643t-standaardtekst-speccy-speccy-nederlands.png

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen.

Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord.

Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert nagekeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey!

Goeie morgen allemaal!

Hierbij de link naar het rapport van Speccy zoals het deze morgen uitgevoerd werd.

http://speccy.piriform.com/results/B518am5PTTvUEz2wDthHlt3 op 28 november 2011

Hierbij ook twee eerdere uitvoeringen van Speccy, toen ik wat problemen had met het af en toe weigeren te werken van mijn FS2004.

http://speccy.piriform.com/results/qlQJePSUzrs0SJm5AxrWsi8 op 17 oktober 2011 voordat DirectX ge-upgraded werd

http://speccy.piriform.com/results/wv6hqcNv6FafyhhcD7LdyMP op 17 oktober na het upgraden van DirectX

Wat ik nog kan vermelden is, dat beide drives, wanneer er een CD of DVD ingelegd wordt, wel even, na lang wachten echter, in mijn Explorer een klein CD'tjs laten zien, maar uiteindelijk toch vragen om een CD of DVD in te leggen...

Ik weet niet of dat iets te betekenen heeft, maar ik geef het even mee als extra informatie.

Alvastbedankt op voorhand voor de oplossing die u me zal aanbieden....

Greetz

Jive1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je Windows xp is opnieuw geïnstalleerd in september, zijn toen ook alle nodige drivers van je moederbord, videokaart enz geïnstalleerd?

Kijk eens in apparaatbeheer of er gele vraagtekens of een rode cirkel aanwezig is.

Apparaatbeher bereik je via je startknop dan configuratiescherm.

Kan je ook een screen ( schermafbeelding) maken van schijfbeheer en die plaatsen in een volgend bericht?

Hoe je die afbeelding plaatst lees je hier.( klik erop)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.