Ga naar inhoud

besturingssysteem Vista of XP: geen beeld oplabtop

andre-655

Aanbevolen berichten

Als ik mijn labtop opstart dan zie ik eerst Hp invent en daarna lijkt het alsof Windows XP op start.

De balk voor opstarten loopt dan even en daarna wordt het scherm zwart en doet niets meer.

Indien ik de computer opnieuw op start en ik blijf de functie toets f8 indrukken dan kom ik in een scherm met 12 verschillende opties zoals o.a.: veilige modus, veilige modus met opdrachtprompt, logboekregistratie, VGA-modus inschakelen, foutopsporingsmodus, laatste bekende configuratie, windows normaal starten, teug naat het menu met besturingssysteem etc.

Ik twijfel welk besturingssysteem ik heb. Bij het opstarten zie ik windows XP maar op de labtop staat ook vista. Ik heb wel een keer de vista schijf erin gehad van een andere computer (geprobeerd opnieuw OEM software te installeren) maar deze liep vast. Daarna geprobeerd om XP professional opnieuw te installeren. Deze leek te werken (blauw scherm met windows setup en veel (stuur)bestanden werden geladen) maar gaf uiteindelijk de foutmelding "er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen. Als dit de eerste keer is dat u dit scherm met de stopfout ziet moet u de computer opnieuw opstarten. Als het scherm nogmaals wordt weergegeven kunt u het beste de volgende stappen uitvoeren. Controleer de computer op virussen. Verwijder nieuwe vaste schijven of vasteschijvencontrollers die u hebt geinstalleerd. Controleer of de vaste schijf op de juiste wijze in geconfigureerd en afgesloten. Voer CHKDSK /F uit om te controleren of de harde schijf is beschadigd en start de computer vervolgens opnieuw op. Technische informatie (mogelijk in het Engels): *** STOP: 0x0000007B (0xF78D663C,0xC0000034,0x00000000,0x00000000)

Als ik de PC op start en ik druk meteen voor opstarten windows XP op escape dan kom ik in het menu met de bekende mogelijkheden voor F1 (system information), f2 (system diagnostics, f3 (initiate Intel CIRA), f7 (HP sparekey), F9 (boot device Options) , f10 (Bios stup), F12 (network boot) en enter voor continu startup.

Wat ik ook doe. Na opstarten begin van XP krijg ik steeds een zwart scherm.

virussen verwijderen etc. zou ik niet weten hoe ik dit moet doen met een zwart scherm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

STOP: 0x0000007B betekent dat je boot device niet toegankelijk is.

Met andere woorden, het bios raakt niet aan of op je harde schijf om windows op te starten.

Controleer (of laat controleren) of de harde schijf nog goed is aangesloten, of er geen kabeltje los geraakt is, of de schijf nog voeding krijgt, of de schijf nog wel draait als je opstart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.