Ga naar inhoud

worm win32/Dorkbot.D. op mijn extrene hard schijf

Aanbevolen berichten

Onlangs heb ik mijn externe harde schijf met programma's uitgeleent aan mijn buurman

toen ik het terug kreeg waren mijn bestanden niet zichtbaar.. meer

er stonden dus 2 bestanden recyle mapje en de prullenbak

vervolgens kan ik met eigenschappen zien dat er zoveel gig. ingebruik is en zoveel over

ik kreeg de melding dat er een win32/Dorkbot.D.worm aanwezig toen ik mijn Pc willde scannen

ik heb mijn externe schijf gescaned ........maar steeds geen zichtbaarbare mappen en

en krijg steeds melding

ik heb Malewarebytes gebruikt maar nog steeds vind het niks

mijn virus scanner Est vind het elke keer en blijft het verwijderen...

als ik een andere extrene schijf plaats ondergaat het zelfde

bestanden krijgen Ink extensie.

wat nu??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hang de externe HDD aan de PC.

Download Unhide.exe naar het bureaublad, als u een melding krijgt dat het bestand mogelijk onveilig is kunt u dit negeren.

• Dubbelklik op "Unhide.exe" om de tool te starten.
  • Let op!!! Windows Vista & 7 gebruikers dienen "Unhide.exe" als administrator uit te voeren "Rechtermuisknop uitvoeren als administrator",
  • Wacht rustig af totdat de tool gereed is en doe in de tussentijd verder niets op de computer.
  • Als de tool gereed is krijgt u het onderstaande scherm te zien, met de melding "Your files should now be visible"
    • 4d9d78e700801-unhide..jpg

[*] Vermeld in uw volgende bericht of u deze melding heeft gekregen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga eens naar 'Deze Computer'

Klik bovenin op 'Extra', daarna op 'Mapopties'

Ga naar het tabblad 'Weergave', en zoek de volgende instelling op: 'Verborgen bestanden en mappen'

Zet deze instelling op 'Verborgen bestanden en mappen weergeven'

Druk op 'Toepassen' en daarna op 'Ok'.

Zijn je bestanden dan wel zichtbaar?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download de Emsisoft Emergency Kit naar het bureaublad en pak het ZIP bestand uit.

• Open de map "EmsisoftEmergencyKit" en dubbelklik op "Start.exe"
  • Klik nu op "Emergency Kit Scanner" u krijg nu een melding dat het is aanbevolen om eerst te updaten sta dit toe door te klikken op "Ja"
  • Als de update gereed is en de melding "Update process is succesvol afgerond" verschijnt klikt u op "menu" en dan op "Scan PC"
  • Selecteer de optie "Diep" als deze niet standaard al zo is ingesteld.
  • Klik Nu op de knop "Scan" en doe verder niets op de computer tijdens het scannen, deze scan kan een geruime tijd in beslag nemen dus wacht dit geduldig af.
  • Het venster met de waarschuwing over een verhoogd risico kunt u sluiten als de scan gereed is.
    Zorg ervoor dat alle gevonden items zijn aangevinkt en druk dan op de knop "verwijder geselecteerde" u zal nu de volgende melding krijgen maar klik hier op "Ja"
    Als het verwijderen gereed is klikt u op de knop "View report" en selecteert u het tekstbestand van deze scan met de naam zoals: a2scan_110730-111615.txt
  • Plaats de inhoud van dit LOG bestand straks in uw volgende bericht.
  • Herstart nu de computer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hi,

de link die je aanbied laat mij zien dat er inderdaad iets niet pluis is met mijn pc

maar als je het door het programma wilt laten verwijderen

geef het aan dat je moet betalen.......

dus ik ben terug bij af... in ieder geval bedank..

---------- Post toegevoegd om 10:02 ---------- Vorige post was om 09:53 ----------

hi kape

ik heb het in zovere uit gevoerd als wat je hier boven heb beschreven ('s nachts uitgevoerd)

inderdaad het scannen duurde mij te lang

heb mijn pc aan gelaten.....en het scannen duurde voort...

helaas heb ik het ,eind niet gezien......ben in slaap gesukkelt....

de pc is waarschijnlijk herstart na het eind vam het scannen

heb dus het knopje verwijderen niet kunnen aanvinken en heb geen tekst kunnen vinden

zal het vanavond weer proberen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk anders een gewoon via de knop "View report" of je daar geen tekstbestand van deze scan met de naam a2scan_110730-111615.txt of iets gelijkaardigs kan vinden. Mogelijk is dit bestand wel opgeslagen vóór de PC opnieuw opgestart is.

de link die je aanbied laat mij zien dat er inderdaad iets niet pluis is met mijn pc

maar als je het door het programma wilt laten verwijderen

geef het aan dat je moet betalen.......

dus ik ben terug bij af... in ieder geval bedank.

Niet onlogisch ... dit is een site die je enkel lokt om een betaalproduct te kopen. En dat doe je het best door (zogezegd) een kritische toestand van de PC aan te geven. Dat zet immers het snelst aan tot het aanschaffen van een dergelijk (twijfelachtig) product. Te mijden, deze website !
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk anders een gewoon via de knop "View report" of je daar geen tekstbestand van deze scan met de naam a2scan_110730-111615.txt of iets gelijkaardigs kan vinden. Mogelijk is dit bestand wel opgeslagen vóór de PC opnieuw opgestart is.

Niet onlogisch ... dit is een site die je enkel lokt om een betaalproduct te kopen. En dat doe je het best door (zogezegd) een kritische toestand van de PC aan te geven. Dat zet immers het snelst aan tot het aanschaffen van een dergelijk (twijfelachtig) product. Te mijden, deze website !

tja ik heb zitten googelen op het net om iets te vinden dat deze worm kan verwijderen en ik kwam aan dit terecht,maar inderdaad moet je er voor betalen en dat wist ik niet omdat ik het niet had getest :thumpdown:...

mijn excuses .....

---------- Post toegevoegd om 20:40 ---------- Vorige post was om 20:26 ----------

dit heb ik nu bij norton gevonden,probeer dit removaltool voor deze worm te verwijderen, het enige is dat bij norton de naam anders is al bij andere virusscanners , hier is de link : W32.Downadup Removal Tool | Symantec

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal je link wel gebruiken , ik was het eff zat van al het gedoe met mijn PC

en de verdomde worm......het heeft mij enige dag en nacht gekost...dus ook vermoeid

hopelijk word ik verlost.... je hoort van mij

---------- Post toegevoegd om 18:06 ---------- Vorige post was om 17:57 ----------

Kape ik heb het nog een keer geprobeert..... maar kreeg een fout melding

heb het nog een keer geinstalleert maar weet niet waar het aan ligt

heb het tekst bestand niet zo kunnen vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.