Ga naar inhoud

Windows start niet meer op!

DonDiego

Aanbevolen berichten

Ik heb dus een opstartprobleem en hoop dat iemand mij kan helpen!

Ik kon mijn computer niet laten defragmenteren. Toen ik las op het internet dat je het via opdrachtprompt kon laten doen deed ik dat. Toen het me vroeg welke voor welke schijf dit moest heb ik 'Alle schijven' aangeduid. Dat was dus mijn grote fout want mijn usb-stick stak langs achter nog in.

Nadat het was verlopen kreeg ik hem niet meer opgestart. Hij kwam tot het windows-logo en na de derde keer dat het balkje voor de derde keer ten einde was startte hij altijd opnieuw op na een blauwe flits. Na een hele tijd proberen is het me gelukt om een foto ervan te nemen met een bepaalde foutcode. Dan heb ik de windows cd gebruikt en heb ik windows repair enzo kunnen gebruiken.

Nu is mijn probleem dat het windows logo wel langer laadt, maar als het klaar is krijg ik gewoon een zwart scherm met mijn cursor. Ik maak regelmatig back-ups aan maar heb nooit aan de logica gedacht dat ik die best op een externe harde schijf zet.

Ik kan dus geen enkele optie kiezen die mij helpt, enkel opdrachtprompt krijg ik geopend.

Ook hier heb ik /chkdsk enzo uitgevoerd en ik kon blijkbaar alle commands gebruiken buiten /fixboot.

Volgens een makker van mij was er een manier op als het ware een atoombom op het OS gooien via opdrachtprompt zodat ik enkel vista weer helemaal moest updaten en configureren.

Ik heb ook alle opties in geavanceerd opstarten gebruikt maar dit helpt niet.

Het betreft:

Windows vista 32-bit

Ik heb nu een heel oude computer met pentium 4, windows 2000, 10 gig harde schijf en 128 mb ram. Als je je bedenkt dat ik van een quad-core 2 gig ram kom begrijp je misschien hoe kierewiet ik van deze computer word.

Suggesties? Alvast bedankt!

aangepast door DonDiego
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zegt dat je alleen de opdrachtprompt nog kan openen. Ik neem aan dat dit in veilige modus is ?

Kan je via die opdrachtpromt je C:\ schijf nog bereiken ? (dir c:\ bijvoorbeeld ?).

Je zegt dat je backups hebt genomen, staan die op dezelfde C: schijf of heb je een aparte partitie ?

Ik zou in eerste instantie willen proberen om je bestanden veilig te stellen, en dan kijken of we de boel terug aan de praat krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.