Ga naar inhoud

PC Herkent Externe HD Niet Meer Na Gebruik Van Programma 'FILE SHREDDER'


Eraser

Aanbevolen berichten

Ik ken Recuva, heb ik hier zelfs op mijn PC staan, alleen is File Shredder een programma om definitief alle data te verwijderen, net zoals de programma's Killdisk en Eraser. Dus vrees ik er voor dat ik alles definitief kwijt ben.

Alvast bedankt voor uw hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je begrijpt het niet goed denk ik.

Formatteer eerst je schijf, kies NTFS, en voer achteraf recuva uit om te proberen zoveel mogelijk bestanden te recuperen.

De kans dat je bestanden gaat terug vinden als alles meermaals overschreven is zeer klein.

Maar een neen heb je en een ja kan je krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan Clarkie,

Sorry voor late reactie maar Recuva houd ik als laatste optie, indien er niets anders mogelijk is. Dit namelijk omdat er op mijn HD voornamelijk grote .MKV en .ISO bestanden staan. Persoonlijk is het mij nog nooit gelukt om met Recuva een bestand van +-5 tot 10GB te recupureren.

Maar ik vind het gek dat nog niemand anders met dit probleem te maken heeft gehad en daarvoor een oplossing weet.

Alvast bedankt voor uw antwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Eraser,

Je hebt gelijk dat het genoemde programma in principe de bestannade bestanden niet mag aanraken, en zeker in dit geval zou ik ook Recuva niet aanraden. Het programma heeft nog al eens problemen met het achterhalen van zeer grote bestanden. In dit geval zou ik willen adviseren om de schijf gewoon in tact te laten. Anderen zouden je misschien voor een dataherstel aanraden om de schijf uit te bouwen uit de externe behuizing, maar dat is niet nodig. De schijf wordt immers zelf goed herkend en de correcte grootte wordt weergegeven.

Een kort zoektocht op internet heeft me echter het volgende geleerd: de schijf is standaard voorzien van een encryptiemogelijkheid. Deze wordt gebruikt zonder dat u daar erg in hebt. Echter: een encryptie versleutelt niet alleen de bestanden, maar ook de ongebruikte (vrije) ruimte. Hierdoor bestaat de mogelijkheid dat FileShredder zich heeft 'vergist' en alles heeft geprobeert te 'shredden'. Het is namelijk heel goed mogelijk dat het het verschil tussen bestanden en vrije ruimte niet kon herkennen.

Nu zijn er zeer veel data-herstel programma's op de markt, waarbij Recuva en ZAR de twee bekendste gratis oplossingen zijn. In dit geval zou ik echter niet voor een van beide kiezen, maar gebruik maken van R-Studio. Dit programma is niet gratis in het gebruik, maar ik denk dat het in dit geval een van de weinige programma's is die wat terug zal kunnen vinden. Een andere (betaalde) mogelijkheid is FileScavenger, maar gezien het probleem vermoedt ik dat het eerstgenoemde programma betere resultaten zal leveren. Mochten deze u niet helpen, dan blijft alleen een professionele datahersteller over als optie.

Het probleem met enkele Seagate-schijven kan ook in de firmware zitten. De schijf kan dan wel goed herkend worden, maar is niet meer benaderbaar. Dit is een bekend probleem en is relatief simpel op te lossen. Helaas is dat niet de goedkoopste oplossing. Om te kijken of dit probleem zich bij u voordoet, moet u de exerne schijf op de computer en de spanning aansluiten en goed luisteren naar de geluiden van de schijf. Terwijl u dit doet, houdt u uw computerscherm in de gaten. Zodra u de spanning aansluit, zal u de schijf horen opspinnen (starten met draaien). Als u dan binnen 5 seconden de schijf ziet verschijnen in uw Windows, is de kans dat u een firmware-probleem heeft, vrij klein. Duurt het langer dan 10 seconden, en hoort u de schijf weer 'downspinnen' (tot stilstand komen), dan is de kans op een firmware-probleem eigenlijk wel 100%. Als u kliks of ratels hoort, moet u de schijf meteen afkoppelen en opsturen naar een dataherstel-bedrijf. Enige actie die u meer uitvoert kan schadelijk zijn voor de schijf, aangezien de kans op fysieke schade zeer groot is. Hoe langer u de schijf dan gebruit, des te groter wordt de schade.

Ik hoop dat u hier wat aan heeft, graag horen we of u een goed resultaat heeft gekregen. Bij een slecht resultaat horen we dat ook graag, misschien kunnen we u dan verder helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Sorry voor de zeer late reactie, heb nog niks aan mijn HD gedaan. Maar aangezien onder Schijbeheer 1863,01 GB aan niet toegewezen ruimte staat vrees ik dat er niets anders opzit dan deze opnieuw te formatteren. Met als gevolg dat ik waarschijnlijk al mijn data verloren zal geraken, toch alvast de grote .iso en .mkv bestanden.

Daarna zal ik R-Studio wel gebruiken, zal laten weten hoe het afloopt.

---------- Post toegevoegd om 14:05 ---------- Vorige post was om 14:00 ----------

Hoe betrouwbaar is TopTenReviews.com ... Disk Recovery Software Review 2012 | Hard Drive Recovery | Hard Disk File Recovery Software - TopTenREVIEWS

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.