Ga naar inhoud

Grafische kaart temperatuur

MagicalM

Aanbevolen berichten

Beste,

Ik heb gisteren voor de eerste keer mijn eigen computer gebouwd. (30 Okt 2011)

Nu, ik ben wat bang als ik de temperatuur van mijn grafische kaart zie na 15 - 30 minuten gamen.

Ik heb een EVGA GeForce GTX 580 (DS, SC) en deze bereikt al snel 75 graden na 15 - 30 minuten gamen op Battlefield 3, als ik de game afsluit koelt hij wel erg snel af naar een gemiddelde temperatuur van 40 - 45 graden.

Ik heb deze temperatuur trouwens bekeken via Speccy.

Mijn CPU & harde schijven blijven redelijk koel en stabiel (CPU 38 - 45 graden) en harde schijven rond de 30 - 35 graden.

Ik heb de nieuwste drivers geinstalleerd voor mijn GPU, maar toch.

De fans van de videokaart heb ik ook bekeken en deze draaien allebei (Het zijn twee fans).

Ook zie ik niet meteen iets voor de fans van de videokaart zitten.

Wat zou het probleem kunnen zijn, of is die temperatuur redelijk normaal?

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De zijplaat is er momenteel af idd, dan nog haalt mijn grafische kaart 75 graden na 15 - 30 mimuten gamen, en blijft rond die temperatuur (heel soms haalt hij max. 77 graden. waar kan ik instellen om de gpu fans sneller te laten draaien? (Moederbord is ASUS Sabertooth P67).

[Edit]

Even EVGA Precision aan het downloaden, schijnt dat je daar de fan speed kan aanpassen.

Had toch wel wat gemerkt dat de fans traag draaien, ik houd u op de hoogte als ik de fan speed kunnen aanpassen heb.

aangepast door MagicalM
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een temperatuur voor je grafische chip van 75C° is vrij normaal tijdens het gamen, heb er ooit één gehad die bijna de 100C° haalde :-)

Maar hoe koeler hoe beter natuurlijk, maar 75C° tijdens het gamen dan hoef je je geen zorgen te maken en is verder normaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.