Ga naar inhoud

kan ik Windows 7 formatteren naar Windows Xp?

donna

Aanbevolen berichten

Hallo ,

Kan iemand mij vertellen of ik zonder problemen windows xp kan installeren op een gloednieuwe desktop met besturingssysteem windows 7,64bit

mijn mama( 65+ ;-)) heeft een nieuwe computer met dus de win7 die ik al voor haar had geinstalleerd ,nu heeft ze eeuwen gedaan om Xp een klein beetje onder de knie te krijgen en is ze dit systeem zo gewoon dat ze liever op haar ouwe vertrouwde xp versie werkt,nu wou ik weten voor ik die XP-handel erop zet of dit wel kan en of ik bij het formatteren iets speciaals int oog moet houden?

Alvast bedankt voor de hulp,

Donna:ciao:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je gaat formatteren verwijder je alles, je hebt dan een lege schijf.

Als je Windows xp wil installeren op een nieuw systeem moet je eerst nakijken of er drivers beschikbaar zijn.

Gaat het om een merk PC, welk merk en modelnummer heeft die?

Voer ook onderstaande uit:

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

14222d1319540643t-standaardtekst-speccy-speccy-nederlands.png

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen.

Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord.

Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert nagekeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag donna,

Op de site van Acer zijn geen drivers te vinden voor gebruik onder Windows xp, zoals ik al verwacht had.

De kans dat je hardware niet goed gaat werken is dan vrij groot.

De Windows xp installatie cd is dat een OEM of retailversie?

Ik begrijp wel dat er mensen zijn die zich liever bij het oude houden, maar werken op een niet goed draaiende PC is erger dan overschakelen naar Windows 7.

Windows 7 is bovendien meer toekomst gericht, en ooit zal de overschakeling toch moeten gebeuren.

Ook bestaan er gratis online tips en cursussen om vertrouwd te raken met Windows 7.

Windows 7

Gratis Cursus Windows 7

Windows 7 installeren, optimaliseren en tweaken (samenvatting)

post-23245-1417704667,4905_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de info ,ze is ondertussen al druk bezig met de 7 dus dat komt wel goed :-)sorry voor mijn late reactie maar kan blijkbaar niet gewoon inloggen hier om te antwoorden,nu enkel gelukt omdat ik op de citaatreply gedrukt heb , ligt dat nu aan mij of is het de site die rare kuren heeft ?ik kan nu ook niet het onderwerp sluiten duss als iemand van de mods dat zou willen doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.