Ga naar inhoud

Port Forwarding Telenet Modem

den_uil

Aanbevolen berichten

Beste,

ik probeer poorten van een telenet modem te forwarden (Arris TM602B) het ip-adres hiervan zou 192.168.100.1 zijn. Ik hang mijn laptop hier rechtstreeks aan, switch en acces point zijn er tussenuit, laptop via utp kabel rechtstreeks aan de modem. Nu krijg ik telkens volgende foutmelding wanneer ik naar deze modem probeer te surfen:

Access to this web page is currently unavailable.

Ik zou enkele poorten willen forwarden voor mijn PS3 aangezien die nu niet op het netwerk geraakt. Iemand enig idee hoe ik wel op deze modem geraak of die een ander idee heeft hoe ik via mijn PS3 op het netwerk geraak.

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zal je je inderdaad een router moeten aanschaffen. Poorten 80 en 443 worden standaard door de Arris doorgegeven. De andere waarschijnlijk niet. Je zou wel eenss contact kunnen opnemen met telenet het is mogelijk dat zij de poorten via de Arris kunnen sturen. Dit soort situaties komt niet veel voor omdat de meeste mensen toch al een router gebruiken, de nieuwere Telenet installaties zijn standaard met een modem/router uitgerust. Dus misschien valt het zo op te lossen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je geen router hebt staan deze toch standaard open? Router geeft enkel extra beveiliging dus lijkt me niet nodig om deze nog extra aan te schaffen.

'k heb ondertussen ook contact gehad met telenet en zij bevestigen dat al deze poorten open staan, alleen op 80 en 443 staat op inkomend verkeer een controle op. Voor uitgaand verkeer zou er geen probleem mogen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad normaal staan poorten 80 (http) en 443 (SSL) open ale andere poorten onder de 1024 zijn normaal dicht of gefilterd.

Een firewall controleert normaal alleen binnenkomend verkeer dat niet door de device zelf werd geïntialiseerd.

Kan je controleren of de PS3 een IP adres krijgt van de Arris en of de default gateway en DNS servers zijn ingevuld?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.