Ga naar inhoud

Laptop loopt vast...

Bratski

Aanbevolen berichten

Ik heb me eens deftig bezig gehouden met de laptop.

De software Hdtune, geeft na de error scan een perfect staat weer van de harde schijf? Vreemd is wel dat de computer niet meer vast liep. Dan heb ik een 5 tal uren de software memtest86+ en ook geen enkel probleem. Een goed resultaat van het geheugen.

De pc werkte ongeveer een dag goed. Maar liep tocht terug vast. Ik heb dan eens een nacht voortdurend muziek afgespeeld op de pc en s'morgenvroeg stond de computer terug vast. Terug batterij uitgehaald en opnieuw Memtest86+ laten draaien. Het vreemde was na +/- 20u liep memtest86+ ook vast. Ik kon de cursor totaal niet meer bewegen. Maar geen fouten in de memtest86 analyse. Dus hetzelfde probleem, als voorheen. Wat heb ik daar nu uit geleerd.Memtest86+ is een programma die direct werkt na het opstarten van de Bios een soort Dos programma, met gevolg wanneer mijn laptop vast loopt, ligt oorzaak alvast niet door Windows 7. Dat vermoed ik toch?

Ik heb dan nog eens in de richting gezocht van de warmte.

Ik heb mijn pc bij de verwarming geplaatst en na een klein half uurtje liep hij terug vast. Via een tooltje kon ik mijn max. temp van mijn processors opmeten. De max. temperatuur was 63°C. Uit mijn electronica ervaring weet ik dat dit nog een toegelaten temperatuur is voor een processor. Maar ik vrees dat het probleem toch daar zit.

Ik heb de laptop eens open gedaan, de koelventilator volledig uitgeblazen. Maar helaas het helpt niet.

Ik vrees dat ik het op einde ben van mijn zoektocht. Tenzij er nog mensen zijn die een idee hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijkbaar is er een upgrade DVD verkrijgbaar geweest om de overstap naar Windows 7 te maken.

Maar dit is helaas gestopt op 1 maart 2010.

Hier lees je er meer over >> Upgrade naar Windows 7 met de HP Upgrade Assistant HP Pavilion dv6256eu notebook PC

Hier staat meer info over het opwaarderen met een gekocht exemplaar van Windows 7 >> Opwaarderen naar Windows 7 HP Pavilion dv6256eu notebook PC

Welke BIOS versie staat er op jou HP laptop, de laatste die verkrijgbaar is op het moment is F.43

Link naar reactie
Delen op andere sites

De BIOS versie op men laptop is F.43. Dus die is goed.

Ik heb dan HP softPaq geïnstalleerd. Helaas is het model van mijn laptop niet te vinden in de aangeboden lijst.

Als ik via de website van HP drivers zoek, kan ik enkel drivers vinden voor Windows XP, Vista,... maar geen Windows 7.

Een upgrade Cd bij HP is ook niet meer te verkrijgen? Dus ik weet nu niet of ik overal de juiste drivers heb op mijn laptop?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog eens verder gezocht. In de BIOS is de ACPI functie nergers te vinden.

Ik heb verder nog eens geëxperimenteerd...

De computer loopt niet meer vast wanneer ik hem stil laat liggen op mijn bureau.

Wanneer ik heel geweldig begin te schudden met de laptop. Dan loopt de laptop terug vast. Ik ben dan beginnen zoeken naar de zwakke plaats, ik kom uit bij de processor. Wanneer ik een fysieke tik geef te hoogte van de processor dan loopt de laptop telkens vast.

Ik heb dan maar nog eens de laptop volledig ontmanteld. De processor helemaal uitgehaald, socket goed bekeken en alles goed terug aangespannen. Het ziet er allemaal beter uit. Toch als ik een fysieke tik uit deel te hoogte van de processor loopt de laptop terug vast. Maar ik moet al heel hard of meermaals tegen slaan.

Nu werk ik al een week met de pc en die lijkt te werken als ik de laptop een beetje voorzicht behandeld.

Dus ik veronderstel, dat de pc voor een groot deel is genezen...

alvast bedankt voor de hulp

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schudden en slaan met / op een laptop ?...:hmmmm:

Fijn te lezen dat je de oorzaak van het probleem hebt gevonden...:dong:

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost die je links onderaan kan terugvinden…zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Uiteraard kan je in geval van nieuwe/andere problemen steeds weer een nieuw topic openen…:top:

aangepast door Asus
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.