Ga naar inhoud

externe harde schijf toon geen inhoud meer.


User66

Aanbevolen berichten

Mijn externe harde schijft toont opeens geen inhoud meer. Als ik hem aansluit op de computer gaan het lampje wel branden, en de schijfnaam komt erbij te staan. Maar verder geen inhoud.

Er staat veel belangrijke informatie op. Weet iemand hoe ik dit zou kunnen oplossen?

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn een aantal mogelijkheden die dit kunnen veroorzaken vrees ik, dus wel zullen een aantal testjes moeten proberen.

Ga naar apparaatbeheer.

Dubbelklik op de usb controllers om ze allemaal te zien.

Klik de onderste aan met de rechter muisknop en kies voor installatie ongedaan maken.

Herhaal dit voor alle usb controllers.

Sluit het apparaatbeheer af en herstart de pc.

De usb drivers zullen opnieuw geinstalleerd worden en de poorten worden geinitialiseerd.

Probeer nu de schijf terug aan te sluiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgende stap dan.

Kan je het volgende eens doen met de schijf aangesloten ?

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

14222d1319540643t-standaardtekst-speccy-speccy-nederlands.png

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen.

Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord.

Moest je een andere PC in de buurt hebben kan je ook eens proberen de schijf daarop aan te sluiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn nog een aantal dingen dat je kan testen:

- probeer eens een andere computer (bij je buren, familieleden, ...) en test of de externe harde schijf daar wél direct herkend wordt? Test best ook een pc met windows 7.

- vervang eens de usb kabel (of voeding) van je externe harde schijf. Met voeding bedoel ik dat blokje(adapter).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moesten de tips van Kurtt geen soelaas brengen ;

Volgens het Speccy logje wordt de schijf hardwarematig wel herkend, dus het is mogelijk dat de inhoud beschadigd is.

Een mogelijke volgende stap is de volgende ;

Download op de website van Western Digital WinDlg_124.zip

Het gedownloade bestand dien je uit te pakken met b.v. Winzip of WinRar.

In de uitgepakte map dubbelklik je op WinDlg.exe.

Als Windows Vista of Windows 7 gebruiker rechtsklik je op WinDlg.exe en kies Als administrator uitvoeren.

Zet een vinkje bij "I accept this License Agreement" en klik op Next.

Een venster opent waarin je harddisks worden weergegeven.

Rechtsklik op de gewenste harddisk en kies Run Diagnostics waarna volgend venster verschijnt.

14613d1321308361-standaard-tekst-western-digital-harddisk-controle-diagnostics.png

Selecteer EXTENDED TEST en klik op Start.

Nu gaat deze tool je harddisk controleren, dit kan een hele tijd in beslag nemen

afhankelijk van de grootte van de harddisk.

Vermeld het resultaat van deze test in een volgende bericht.

Opgelet ! In geen geval "write zeroes kiezen", dan wis je de schijf !

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.