Ga naar inhoud

Probleem met herinstallatie win XP op laptop

Mischa

Aanbevolen berichten

Hallo,

Via een USB stick heb ik XP willen herinstalleren op mijn laptop een dell latitude 110L.

Om de een of andere reden is dit bij het begin van de installatie (was bezig met windows te verwijderen) fout gegaan. Nu dacht ik via een externe dvd schrijver windows als nog te installeren maar dit lukt niet.

Wanneer de laptop opgestart wordt gaat deze onmiddellijk naar het setup programma en vervolgens verschijnt het volgende: setup kan het bestand nvraidco.dll niet vinden.

Hoe kan ik dit oplossen ?

Mvg,

Mischa

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je wil opstarten vanaf een cd/ dvd dan moet je cd-rom als first boot staan.

In die laptop zit toch een interne dvd-rom of niet?

Op welke manier voer je die herinstallatie uit?

Die Windows xp staat die op een originele cd of een zelf gebrande cd?

De handleiding hoe je Windows xp moet installeren vindt je hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De dvd-rom van de laptop is stuk, vandaar geprobeerd de laptop te starten met een usb stick, maar dat is fout gegaan.

Opstarten met een externe dvd (first boot) en originele cd geeft de volgende foutmelding:windows kan niet worden gestart omdat het bestand

<windows-hoofdmap>\system32\hal.dll beschadigd is of niet kan gevonden worden.

Installeer het opnieuw. Maar hoe?

Mvg,

Mischa

Link naar reactie
Delen op andere sites

en hoe is het nu verlopen?

---------- Post toegevoegd om 16:40 ---------- Vorige post was om 16:34 ----------

De dvd-rom van de laptop is stuk, vandaar geprobeerd de laptop te starten met een usb stick, maar dat is fout gegaan.

Opstarten met een externe dvd (first boot) en originele cd geeft de volgende foutmelding:windows kan niet worden gestart omdat het bestand

<windows-hoofdmap>\system32\hal.dll beschadigd is of niet kan gevonden worden.

Installeer het opnieuw. Maar hoe?

Mvg,

Mischa

als je met een externe dvd -rom drive je xp wil installeren moet je dat ook eerst in je bios gaan configureren, dus start op en zoek dan naar advance en dan naar CDrom drives en kijk of die herkent wordt in je bios ...

---------- Post toegevoegd om 16:49 ---------- Vorige post was om 16:40 ----------

Lees dit artikkel ook eens door hoe je via een usb stick windows xp installeerd zonder cd-rom .....

HandsOn: Windows XP installeren via een usb-stick - PC-Active

succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het BIOS moet je cd / dvd station als first boot staan.

Heb je de handleiding nog van je laptop?

Volg daar de instructies voor het gebruik van je operating system cd.

Meestal moet je direct na het opstarten van je laptop (cd in cd -rom) op een willekeurige toets drukken zodra de tekst " druk op een willekeurige toets om op te starten vanaf cd" verschijnt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.