Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mannen, ik moet voor m'n examen programmeren (in Visual Basic) enkele opdrachten maken. Het zijn niet de moeilijkste opdrachten, maar bij één heb ik totaal geen idee.

3. Wiskundige ziekte:

In een “Windows form” wordt één geheel getal als ondergrens en één geheel getal als bovengrens ingevoerd. Vervolgens worden alle priemgetallen opgespoord die binnen dat bereik liggen. Er wordt geteld hoeveel er dat zijn. Ze worden in het formulier getoond in een “listbox”. Ook de som van deze getallen wordt getoond.

Volgens mij moet je dus twee getallen ingeven in twee tekstboxen, bv. 1 en 20. Dan moeten er in een onderstaande textbox (of listbox) alle priemgetallen komen te staan die daar tussen liggen. Dus 2, 3, 7, ... Ik heb echter geen idee hoe je de priemgetallen tussen die getallen er moet uithalen en vervolgens ook nog eens moet koppelen aan de tekst/listbox.

Iemand een idee?

Geplaatst:

Het is toch niet de bedoeling dat wij hier jou examen gaan maken hoop ik.

Ik wil wel enkele tips geven.

Je moet eerst controleren of de ingegeven waarden wel numeriek zijn en dan of de ondergrens wel kleiner is dan de bovengrens.

Bij fouten toon je een msgbox met aangepaste tekst.

Voor het berekenen van de priemgetallen kan je deze pagina eens doornemen.

Er staan code voorbeelden in en ik stel voor dat je je beperkt tot de eerste 2; die zijn eenvoudig te begrijpen en aan te passen aan jou vereisten.

Je moet ook 2 integers declareren: een om de som te maken en een om te tellen hoeveel priemgetallen er gevonden zijn.

Op deze pagina staan ook nog code voorbeelden waaronder een om de gevonden (priem)getallen in een tekstbox te tonen.

Succes ermee .

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.