Ga naar inhoud

Processor/geheugengebruik

VDT

Aanbevolen berichten

Beide logjes zien er prima uit.

Een film transcoderen is een erg intensief proces en de cpu belasting kan daardoor hoog oplopen.

Hoe hoog is de cpu belasting bij "normaal" gebruik, dus zonder filmbewerking?

Kan je ook eens het volgende doen om te zien welke processen het meeste cpu belasting veroorzaken.

Doe dit bij normaal gebruik en nogmaals bij het transcoderen van een film.

Het is inderdaad zoals kweezie wabbit omschrijft een zeer intensief proces.

Ikzelf gebruik Premiere pro niet, wel al gebruik gemaakt van Nero vision........

Als ik die had ingesteld op hoge kwaliteitsmodus (2-pass) dan moest ik verder niet veel meer verrichten op mijn PC.

Dus schakel zoveel mogelijk programma's uit die op de achtergrond werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel eerlijk gezegd zou dat me ook verbaasd hebben, juist omdat, zoals gezegd, de pc speciaal samengesteld is om om te kunnen gaan met Premiere Pro en Encore.

Ik heb mijn vraag ook voorgelegd op het videomontageforum omdat daar mensen zitten die juist met deze pakketten werken en volgens een kenner daar is het helemaal niet abnormaal dat deze programma's zoveel van het systeem eisen.

Het lijkt dus normaal te zijn. Wat mij betreft kan deze discussie dan ook gesloten worden.

Bedankt iedereen die meegedacht en meegeholpen heeft!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.