Ga naar inhoud

Kan PC niet formateren.

control143

Aanbevolen berichten

• Reacties 21
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Momenteel heb je toch nog je besturingssysteem op deze pc staan of niet?

Ja inderdaad. windows 7 64bit

Zit momenteel wel op broer zijn laptop.

Had nog eens geprobeerd windows te installeren zodat hij de vorige zou overschrijden maar bleef weer zitten bij "Starten Setup".

aangepast door control143
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je gebruikt twee WD10EARS harde schijven in je pc, deze heb je niet in RAID staan. Klopt toch zover?

Staat er op je tweede harde schijf waar geen Windows op staat belangrijke informatie of bestanden die je zeker niet kwijt wil?

Bij het opnieuw installeren van Windows 7 loopt het fout, maar kun je wel nog in je bestaande Windows geraken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je gebruikt twee WD10EARS harde schijven in je pc, deze heb je niet in RAID staan. Klopt toch zover?

Staat er op je tweede harde schijf waar geen Windows op staat belangrijke informatie of bestanden die je zeker niet kwijt wil?

Bij het opnieuw installeren van Windows 7 loopt het fout, maar kun je wel nog in je bestaande Windows geraken?

1: Ik heb twee WD10EARS harde schijven, wat je bedoelt met RAID weet ik niet.

2: Op mijn tweede harde schijf staat er niets

3: Ja, na een tijdje start hij op en kan ik meestal voor een paar uur SOMS dagen spelen.

Edit: net gezocht wat raid betekende en dat heb ik allesinds niet gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

RAID word wel eens gebruikt om de data doorvoer te vergroten als men RAID-0 gebruikt, maar is onveilig als het op data verlies aankomt.

Maakt men gebruik van RAID-1 of RAID-5 kies men vaak voor de veilige optie voor het gebruik van RAID.

Meer info over RAID vind je hier, maar daar je het niet kent zal je het waarschijnlijk niet gebruiken.

Ik zou het volgende eens proberen, zorg wel dat je eerst je belangrijke data veilig stelt!!

Sluit je pc af en haal de stekker uit het stopcontact, druk meerdere keren op de aan knop om de hardware volledig te ontladen. Doe je zelf altijd statisch ontladen door een geaarde waterleiding of verwarmingselement vast te nemen.

Open je pc en haal de stroomtoevoer los van je tweede harde schijf. (Waar dus niets op staat)

Steek de stekker terug in het stopcontact en probeer nu eens of je Windows 7 opnieuw kunt installeren.

Lukt dit niet haal je de stroomtoevoer van de nog aangesloten harde schijf en herstel je de aansluiting van je tweede harde schijf.

Probeer nu of je Windows 7 op de tweede harde schijf kunt installeren.

Je kunt steeds indien je dit wenst de installatie annuleren door op het rode kruisje te klikken.

Wat levert dit op?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja het lukt !

Ik had eerst de bovenste schijf de stroom ontkoppelt, maar die ging meteen naar een zwart scherm "loading files ofzo" en dan kon ik kiezen uit Safe mode etc.

Dacht dat ik fout zat dus sloot ik deze weer aan

Dan probeerde ik de volgende schijf en hij ging binnen de 20seconden voorbij de 'Starting setup' waar hij vroeger een uur over deed en nog niet opstarte.

Ik ga windows nog niet installeren maar wachten op uw uitspraak !

Edit: Zonet opgestart. Ik verschoot er wel van want in een minuut was hij opgestart !!

Gekeken en ik heb weldegelijk de schijf waar niets opstond afgesloten/de stroom onderbroken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De schijf waar het nu wel op lukt is dit de schijf waar niets opstaat?

Als je tijdens de installatie kiest voor Aangepaste Installatie kun je nadien de partities die aanwezig zijn op de harde schijf zien.

De schijf waar het nu op lukt is degene waar al mijn gegevens opstaan. De lege schijf is de stroom van afgesloten.

Een secondje, ik zal vlug kijken.

Edit: de partities die aanwezig zijn:

Schijf 0 Partie 1: Door systeem gereserv Totale groote: 100.0 MB, beschikbaar: 70.0 MB Type: Systeem

Schijf 0 Partie 2 Totale grote: 931.4 GB Beschikbaar: 766.4 GB Type: Primair

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is idd de harde schijf waar je bestaande Windows 7 installatie op staat.

Als je wil kan je nu Windows 7 opnieuw installeren door beide partities te verwijderen.

Zelf zou ik de partitie waar Windows 7 opkomt wat kleiner maken :-)

Vermoedelijk is er wat mis met de andere harde schijf waar telkens de Windows 7 Set-up op vast liep.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is idd de harde schijf waar je bestaande Windows 7 installatie op staat.

Als je wil kan je nu Windows 7 opnieuw installeren door beide partities te verwijderen.

Zelf zou ik de partitie waar Windows 7 opkomt wat kleiner maken :-)

Vermoedelijk is er wat mis met de andere harde schijf waar telkens de Windows 7 Set-up op vast liep.

Ok bedankt, zal die andere schijf er dan uithalen morgen.

Maar ik denk dat het niet meer nodig zal zijn om windows 7 te herinstalleren, want nu werkt het allemaal goed.

En een kleinere partitie maken voor windows 7 ? voor het geval ik met een virus zit zou dat dan zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.