Ga naar inhoud

Nieuwe laptop kopen

WINhans

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Mijn tante wil een nieuwe laptop kopen (ook voor haar bedrijf) en ik wil graag een uitgebreid advies van jullie

als er kosten voor gerekend worden is dat prima maar het liefst uiteraard gratis

dit is haar tekst:

Ik wil, voordat ik ga verhuizen, een nieuwe laptop kopen ter vervangen van mijn computer thuis. Ook omdat ik dan in een thuis mijn computer van plek naar plek kan verplaatsen.

Bij mij gaat het er ook om dat de computer lekker snel is met alles, ook bijvoorbeeld filmpjes en foto's laden, teksten maken etc.

De opslag ik ook voor mijn eigen bedrijf, Vice Versa, en ook een paar andere bedrijven waarvoor ik werk en krijg daar veel info van. Die info wil ik ook goed kunnen opslaan.

Ik heb van Apple een Iphone, en misschien is het handig om een laptop van Apple een laptop te kopen. Ik hoop dat je daar ook iets over kan vertellen.

Wil je mij advies geven wat ik het beste kan kopen, welk merk en waar dat het goedkoopste is (Dell of Dixons) en hoeveel ik dan ongeveer kwijt ben.

Ik wil op heel kort termijn die laptop aanschaffen.

ps kan ik op een nieuwe laptop mij oude hp printer aansluiten of is het handig om ook een nieuwe printer aan te schaffen???

als reactie vroeg ik naar haar budget

Het moet gewoon een goede zijn, die lekker snel werkt. Geen idee wat ik daar aan kwijt ben. Het vervangt tenslotte alle apparatuur die ik nu heb staan (de kast en computer). Jij noemde zelf ooit het bedrag van E 1000 ik denk zelf aan zo'n 700 of 800 Euro. Alleen, jij moet aangeven of dat wel nodig is of dat ik ook met een goedkopere verder kan leven. Hij moet het wel weer voor een jaar gaan volhouden.

Heel erg bedankt alvast!

~ Hans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Hans,

Ten eerste kan ik zeggen dat het advies dat je zal krijgen van de pc-helpforum medewerkers zeker gratis is. Daarbij kan ik zeggen dat het allemaal zeer competente mensen zijn en dat ze goed advies geven. Als ik zelf mijn advies mag geven (ben geen ict expert, maar werk toch al van kleinsaf aan met computers) zou ik niet voor een apple (macbook) gaan omdat deze toch wel iets duurder kan uitkomen dan de 700-800 €. Misschien is je tante ook gewoon om met microsoft windows te werken en dan heb ik al gemerkt dat de overschakeling tussen besturingsystemen ( windows -> OS ) voor iets oudere mensen tot frustratie kan leiden :) Je vermeldt de namen Dell en dixon in je bericht. Ikzelf heb een Dell-laptop, deze was prijs-kwaliteit zeker niet mis en het is een nieuw product. Je kan ook verschillende garantie opties kiezen, de standaard garantie is 1 jaar collect & return. Ik geloof dat als je bijvoorbeeld een verzekering van 99 euro aanschaft je voor 3 jaar garantie krijgt. Het enige nadeel is dat je je laptop bij een mogelijk defect moet opsturen en deze een tijdje weg kan zijn. Er is wel nog een extra service die je 75 euro per jaar kost waarbij ze de laptop de volgende dag komen herstellen bij je thuis. Als je ervoor kiest om een laptop aan te kopen bij bijvoorbeeld dixon of vandenborre heb je dit probleem niet. Daarentegen zijn naar mijn mening de laptops daar vaak veel te duur en is de hardware vaak verouderd (ik spreek uit ervaring met winkels uit mijn eigen streek). De Dell laptop die ik heb heeft me 500 € gekost en voert nu al 3 jaar zonder problemen de door jou opgenoemde taken prima uit. Niet iedereen is een Dell fan, maar ik denk dat prijs-kwaliteit je hier zeker goed zit voor een laptop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze woont in Nederland

Dat is handig om te weten...jullie werken met QWERTY, wij met AZERTY en da's toch wel vrij belangrijk, zeker bij een laptop... :-)

Stel deze Dell XPS 15 eens voor aan je tante...compacte en mobiele alleskunner.

Enige nadeel dat er misschien aan dit toestel is : het heeft geen apart numeriek klavier....verder : HDD van 750 GB, 8GB RAM (tijdelijk), i7-processor.

Dell heeft als voordeel dat je het toestel wat kan personaliseren qua configuratie (klik op doorgaan op de Dell-site)...neem zeker de System Recovery er bij zodat je een installatieschijf hebt...als je tante veel op batterij gaat werken zou ik ook de 9-cel batterij nemen.

Wat betreft de printer : er zijn geen drivers voor deze printer in combinatie met Windows 7 op de website van HP...HP adviseert om de printer op deze manier te installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een desktop gewoon bent is het zeer zeker wennen aan het feit dat je plots geen apart numeriek klavier hebt.

Zelf ben ik een laptopper en de meeste van mijn vorige laptops hadden geen apart numeriek klavier...mijn huidige heeft dit wel, maar zelfs na ruim 16 maanden heb ik nog altijd de gewoonte van de SHIFT-toets in te duwen wanneer ik cijfers moet toetsen...:dong:

Een laptop heeft veel meer problemen met koeling dan een desktop, die een enorme behuizing en dito ventilator(en) heeft.

Wanneer je echter een laptop gebruikt waarvoor ie ontworpen is heb je er jarenlang plezier aan...hij dient niet om op een donsdeken of tafellaken te zetten, want net aan de onderzijde zuigt ie zijn 'koele' lucht aan...fout die velen maken !

Bij mij verhuist ie ettelijke keren per week en hij staat steeds op een harde en stofvrije ondergrond...scherm wordt wekelijk gepoetst, ondergrond wordt alle 2 dagen stofvrij gemaakt, idem dito voor mijn klavier (microvezel + stofzuiger).

Er staat geen volwaardige Office op, dit kan tegen meerprijs.

Er is geen draagtas in de prijs inbegrepen.

Als je tante gebruik maakt van software die enkel op XP draait neemt ze best W7 Ultimate.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.