Ga naar inhoud

Naar eenzelfde record gaan op een ander tabblad / Access 2010

Filipdemol

Aanbevolen berichten

Ik heb volgend formulier :

Hoofdformulier, genaamd f_NAV

--> Dit formulier bevat:

a/ Navigatieknoppen

' In Access 2010 kun je bij eigenschappen van de navigatieknop een naam intikken van het Navigatiedoel.

Je moet dus een naam intikken van een 2de formulier.

In mijn geval is voor de Navigatieknop KLANTEN, het navigatiedoel = formulier f_NAV_KL.

Op het scherm ziet het er dus uit als een hoofdformulier met daarin een subformulier (genaamd Navigatiesubformulier) waarvan de inhoud = het formulier f_NAV_KL.

Wanneer je bijvoorbeeld klikt op de Navigatieknop LEVERANCIERS dan zit het er dus uit als het hoofdformulier met daarin hetzelfde subformulier (genaamd Navigatiesubformulier) waarvan de inhoud = formulier f_LEVERANCIERS

b/ Een onafhankelijk besturingelement (tekstveld) Klant_id

c/ Een onafhankelijk besturingelement (tekstveld) Gezinslid_id

Wanneer we ons nu focussen op het Navigatiesubformulier met inhoud f_NAV_KL:

Nog even terzijde : We hebben nu eigenlijk het formulier f_Nav_KL op het scherm, maar we dienen naar de besturingselementen te verwijzen als volgt: Forms!f_Nav!NavigatieSubformulier.Form!BesturingselementX

Hier staat een tabbesturingselement op (genaamd Klantpaxtabs)

Dit tabbesturingselement heeft 6 tabs.

In iedere tab staat 1 doorlopend formulier. (dus 6 doorlopende formulieren)

Elk doorlopend formulier is gebaseerd op 1 en dezelfde tabel en is gekoppeld aan de recordbron van f_NAV_KL

(meer bepaald K_id = Pax_Kid)

DIT WERKT DUS PERFECT

Wanneer we ons nu focussen op dit tabbesturingselement:

Wanneer ik in het doorlopend formulier van Tab 1 sta op het derde record (vb. Mr. Janssens) en ik klik op Tab 2, dan wil ik dat hij de focus ook zet op Mr. Janssens.

Daar ieder tabblad een eigen doorlopend formulier heeft behoud hij nu bij het wisselen van tabblad de focus op de in dat doorlopende formulier geselecteerde record.

Wat heb ik al geprobeerd:

1.

Gebeurteniseigenschap bij Form_GotFocus (van het doorlopend formulier van een tab)

Dim nummer As Integer

nummer = Forms!f_nav!gezinslid_id

Forms!f_nav!NavigatieSubformulier.Form!f_Nav_KLEM!Paxfocus.SetFocus

DoCmd.FindRecord nummer, acEntire, , , , acCurrent, True

'--> DIT LUKT NIET (het is precies of dat form geen focus krijgt bij kiezen tab.)

2. Gebeurteniseigenschap bij Klantpaxtabs_Click

'--> Doet NIKS

3. Gebeurtenisprocedure f_Nav_KLEM_Enter

'--> Komt in een lus terecht

4. Gebeurtenisprocedure TelMail_Click() 'dit is de tabknop zelf'--> Doet niks

Mijn uiteindelijke bedoeling zou zijn dat hij de focus verplaatst naar het juiste gezinslid bij de juiste klant bij het tikken op de Navigatieknop KLANTEN op het hoofdformulier (Daarvoor dienen die 2 onafhankelijke besturingselement op het hoofdformulier.

Waarom zo ?? Wanneer je in een klantenfiche aan het werken bent en je moet plots iets opzoeken bij de leveranciers, dan keer je terug naar waar je bezig was wanneer je op Navigatieknop klanten drukt.

DEMOL2012.zip

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.