Ga naar inhoud

sandboxie service enkel als je hem nodig hebt

Kurtt

Aanbevolen berichten

Ik gebruik regelmatig sandboxie om gevaarlijke sites of programma's te testen.

Het programma, of beter gezegd de sandboxie service werkt mogelijk niet goed met mijn computer. Ik heb net sandboxie verwijderd van mijn computer, en mijn pc werkt veel stabieler.

Nu is mijn vraag: kan je sandboxie "portable" starten of heeft die steeds een service nodig die constant "aan" moet staan? Dus is het mogelijk om sandboxie geinstalleerd te hebben, zonder dat de sandboxie service actief is?

En dat ik dan de service laadt wanneer ik sandboxie écht nodig heb...

Sandboxie - Sandbox software for application isolation and secure Web browsing

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is mogelijk om Sandboxie geïnstalleerd te hebben zonder dat de service actief is.

Ga in Sandboxie naar Configure -> Windows Shell Integration en in dit venster onder

"Start Sandboxie Controll" haal je het vinkje weg bij When Windows starts

Bij Services zet je de Sandboxie Service op Handmatig

Vermoed dat dit is wat je zoekt;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je de sandboxie service op handmatig zet, en dus het vinkje wegdoe in de instellingen om sandboxie automatisch te starten, en daarna pc herstart en sandboxie wil starten, krijg ik volgende foutmelding:

"the sandboxie driver (sbiedrv) is not available to sandbox programs. Make sure both the driver and Sandboxie service (sbiesvc) have started succesfully.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Krijg je ook de foutmelding als je een programma start wat normaal in Sanboxie draait? Want dan zou Sandboxie horen op te starten?

Yep.

Ik heb de service terug op Automatisch gezet.

Wat wel vreemd is:

als je dus sandboxie installeert wordt er ook een kerneldriver geinstalleerd. En als dat NIET geinstalleerd is (dus als ik sandboxie volledig verwijder, en dus die kerneldriver niet meer geinstalleerd is), doet mijn pc veel normaler (stabieler, internet start vlugger op bij starten pc enz.)

Die kerneldriver zorgt ook soms voor het vastlopen van mijn pc. Dus zelfs VOOR dat je in windows zit. Dus als de bios dingen aan het controleren is (aangesloten apparaten), blijft hij zoeken naar aangesloten apparaten. Als ik dan alle usb's uittrek, dan gaat hij wel weer verder.

Ik denk dat sandboxie de bron van al mijn pc problemen is geweest. (stuttering, ...). Nu heb ik het verwijderd en draait de pc stabieler.

Ik denk dat die kerneldriver van sandboxie het begin van alle miserie is. Dat is dus een driver die in de kernel van windows geinstalleerd wordt. Zou dat kunnen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een driver die draait in Kernel-mode laat het hele systeem crashen, een driver die draait in User-mode laat vaak enkel de applicatie crashen.

Dat een driver in Kernel-mode draait heeft als voordeel dat deze applicatie een snelheidswinst boekt hierdoor.

Die kerneldriver zorgt ook soms voor het vastlopen van mijn pc. Dus zelfs VOOR dat je in windows zit. Dus als de bios dingen aan het controleren is (aangesloten apparaten), blijft hij zoeken naar aangesloten apparaten.

Dit betwijfel ik daar deze driver nog niet geladen en actief is op het moment wat jij stelt.

Wel is het een feit dat vaak bij het opstarten usb apparaten als externe harde schijven en usb-sticks vaak voor problemen zorgen tijdens het bootproces.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.