Ga naar inhoud

Netwerk gemaakt tussen twee computers (home pc en laptop) en dan...

Katana

Aanbevolen berichten

Kan er mij iemand vertellen wat wij verkeerd doen? Op onze pc (Vista) staan al onze afbeeldingen en documenten en we hebben ondertussen een laptop erbij. We hebben al kunnen een netwerk maken tussen de twee MAAR gegevens ophalen van de pc naar laptop lukt maar omgekeerd niet! (t'is om zot van te komen) Als we naar configuratiescherm gaan van de laptop zien we onze home pc staan en kunnen we aan de printer en aan de openbare mappen maar we kunnen niet aan de afbeeldingen van op onze home pc!! Wie kan er ons helpen want we zijn zo'n beetje ten einde raad.... Hij geeft de melding dat ik contact moet opnemen met netwerkbeheerder ivm machtigingen. :hmmmm:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermoed dat er op de laptop Win 7 staat ?

Win 7 gebruikt een nieuwe vorm van netwerken voor het delen van bestanden en apparatuur. Deze "homegroups" werken echter alleen tussen Win 7 machines. Om een gemengde omgeving op te zetten moet je gebruik maken van "werkgroepen (workgroups)" zoals in de eerdere versies van windows.

Hoe je dat doet vind je hier (klikken).

Link naar reactie
Delen op andere sites

ook niet

Het netwerk is gemaakt van onze vaste pc, waar Vista op staat, naar de laptop waar Win 7 op staat. We kunnen van de vaste pc alle mappen openen en bewerken in de laptop, zowel users als openbaar MAAR van de laptop kunnen we alleen openbaar en de printers openen. Maar elke andere map die ik toevoeg op de vaste pc, om te delen met het netwerk, kan niet geopend worden in de laptop. Hij geeft weer: geen toegang en iets ivm machtigingen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle informatie die je nodig hebt staat in de links van post 4.

Wij kunnen van hieruit niet weten wat je al gedaan hebt en welke instelling je gemaakt hebt.

De enige tip die ik "blind" kan geven is dat indien je een paswoord (en evt userid) gevraagd wordt voor een gedeelde map dat normaal ofwel het paswoord is dat je op de "host" hebt ingesteld (dus de PC waar de map fysiek op staat) of anders een geldige login op die PC .

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.