Ga naar inhoud

Alternatie Alienware

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een vraagje: ik zou graag een zeer goede game desktop aanschaffen.

Ik had al eens gekeken bij Alienware, de Aurora leek me goed, had zelf 1 'samengesteld' met een i7 en zo kwam op 2100 euro uit de btw mag ervanaf de totaalprijs ~1700 euro excl. Toen keek ik op het forum en las dat alienware eigenlijk te duur is dus de vraag is kunnen jullie een pc samenstellen tot 1700 euro die zeker goed is of zelfs beter dan de Alienware?

Dank bij voorbaat!

Titel moet alternatief zijn..

aangepast door frediekiller
Schrijffout
Link naar reactie
Delen op andere sites

1. Waarvoor heb ik een PC nodig ? In ieder geval moet ie zware games aankunnen als modern warfare 3, Minecraft met vééél mods, maar het moet ook geschikt zijn voor de rest van de familie Word, internetten,... ik veronderstel dat gamempc's automisch goed zijn voor deze zaken?
  2. Wat is mijn budget ? - 1700 max excl. BTW BTW kan er vanaf...
  3. Een merkcomputer of een samenstelling ? - zogoed mogelijk voor zo laag mogelijke prijs maar merk, als er de keuze is, met voorkeur Dell of Alienware
  4. Ga ik overklokken ? - indien merkcomputer misschien later, anders zeker...
  5. Ga ik later upgraden ? - Als hij te traag wordt zal ik hem upgraden.
  6. Heb ik al die nieuwe functies wel nodig ? - zeker zo'n SDD voor Windows 2TB, maar over het algemeen alleen het nodige voor een gamecomputer
  7. Ga ik zelf assembleren ? -nee
  8. Heb ik een besturingssysteem nodig ? - Windows 7 Home
  9. Ga ik zelf installeren ? - nee
  10. Heb ik een voorkeur aan onderdelen ? - behuizing die lijkt op die van Alienware.
  11. Heb ik nog randapparatuur nodig ? -nee
  12. Heb ik specifieke wensen ? - hij moet vooral lang meegaan

---------- Post toegevoegd om 19:13 ---------- Vorige post was om 19:11 ----------

thuis heb ik ook nog 2 oude Dell Dimensions staan 8 jaar oud een uit de 3xxx series en 1 uit 4xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal binnen een uurtje eens kijken, ik heb redelijk veel ervaring met pc's samenstellen in ik doe het ook graag. Heb nu momenteel geen tijd.

Wel kan ik zeggen dat het nooit een goed idee is om een merkcomputer te kopen als je eventueel van plan bent om te overclocken. En als je van plan bent om te overclocken, en dat kan ik alleen maar toejuichen wees dan wel bereid om een deel van je budget te spenderen aan aftermarket koeling.

Maar zoals ik al zei, binnen een uurtje stel ik er een paar samen voor jouw

Link naar reactie
Delen op andere sites

Azerty

- Gamer NZXT case, mag gelijk welkeen zijn

- i7 2600K met Noctua D14 koeler

- EVGA Z68 SLI moederbord

- 8GB Mushkin Blackline DDR3 1600MHz CL9 RAM

- MSI 580GTX twin frozr 1.5GB GDDR5

- XFX PRO 850W voeding

- 2x 1TB Western Digital Caviar Black

- 64GB Crucial M4 SSD

Een beest dat alles zal aankunnen wat je ermee zou willen doen en dat een behoorlijk overclock potentieel heeft.

---------- Post toegevoegd om 16:14 ---------- Vorige post was om 16:05 ----------

Ik vind de HAF case overroepen, en totaal niet meer origineel maar dat is persoonlijke smaak

Ik ben een Crucial man als het op SSDs aankomt en een NVIDIA man als het op gpu's aankomt, alweer persoonlijke mening

De schythe mugen is niet zo'n goede koeler voor die prijs, veel beter is dan een cooler master hyper 212+.

De voedingen van coolermaster zijn dan wel weer niet zo goed en veel te duur. Seasonic en XFX zijn de betere merken.

En asrock is geen topmerk voor moederborden, maar zeker goed genoeg.

Algemeen een goed systeempje, maar ik zou hetgene verkiezen dat ik zelf samengesteld heb natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

cibi, ik ga voor de jouwe 1300 euro zonder btw nice nice

goldenswipe ook bedankt en wat denk je van een oude Dell Dimension upgraden met een budget van 700 euro?

Dat zou je kunnen doen, de harde schijven en cd drives kan je gerust houden. De voeding en case ook al zijn deze van niet zo'n goeie kwaliteit.

Kan je wat meer info kunnen geven over die Dells, al is het maar het preciese model nummer.

En wat zou het doel van de geupgrade Dell zijn? Games en Multimedia of meer bureau toepassingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal morgen het model geven een 3045 of zoiets. -ze moeten gewoon sneller worden en meer geheugen dus ik dacht aan nieuw moederbord en processor grafische kaart is nog oké.

---------- Post toegevoegd om 19:30 ---------- Vorige post was om 19:25 ----------

een vraagje is een dual grafische kaart nie wa beter?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.