Ga naar inhoud

Nieuwe Gaming Desktop samenstellen

eddieash

Aanbevolen berichten

Hey,

Ik zou graag een zéér goede gaming pc willen

en heb daarbij een beetje hulp nodig

ik zou graag 1 willen laten samenstellen maar heb daar niet zo veel

ervaring mee en zou graag wat ideen willen horen van andere leden

• Waarvoor heb ik een PC nodig ? -Gamen(nieuwste games op max kunnen spelen zonder enige lag) , multitasken, photoshop(ik studeer grafische media zou dus wel handig zijn)
  • Wat is mijn budget ? -2000 € maximum
  • Een merkcomputer of een samenstelling ? maakt niet uit als hij maar goed genoeg is
  • Ga ik overklokken ? -neen
  • Ga ik later upgraden ? - denk het niet maar weet niet zeker
  • Heb ik al die nieuwe functies wel nodig ? - wil zeker wel een paar usb 3.0(2 ofzo) maar vooral 2.0(4 ofzo) ik zou ook een zéér goed en snelle HDD willen een SSD zou ik ook willen voor mn Besturingssysteem(sommigen zeggen dat dit sneller werkt voor mn pc maar ik laat het over aan de experts)
  • Ga ik zelf assembleren ? - neen zou dit willen laten doen door winkel zelf
  • Heb ik een besturingssysteem nodig ? - Ja, windows 7 home premium 64 bit
  • Ga ik zelf installeren ? - ja kan, maar zou handig zijn als winkel dit deed. hoeft natuurlijk niet
  • Heb ik een voorkeur aan onderdelen ? - graag een gaming behuizing die aantoont dat ik een hardcore gamer ben
  • Heb ik nog randapparatuur nodig ? - als en nog geld over is van budget een muis toetsenbord
  • Heb ik specifieke wensen ? - graag stille pc en als kan dual grafische kaarten(niet noodzakelijk als maar goed is)
aangepast door eddieash
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb een systeem voor je samengesteld bij Alternate.be

Een kast heb ik er nog niet bij gezet daar ik het moeilijk vind om die voor een ander te kiezen, maar als je eens rondkijkt op de site van Alternate vind je er zeker één die je bevalt.

Let er dan op dat de grafische kaart in de behuizing past :-)

Hetzelfde geld voor eventueel een muis en toetsenbord.

Normaal bouwen ze de pc voor je bij Alternate maar de prijs voor het bouwen ervan kan ik niet terug vinden :hmmmm:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb een systeem voor je samengesteld bij Alternate.be

Een kast heb ik er nog niet bij gezet daar ik het moeilijk vind om die voor een ander te kiezen, maar als je eens rondkijkt op de site van Alternate vind je er zeker één die je bevalt.

Let er dan op dat de grafische kaart in de behuizing past :-)

Hetzelfde geld voor eventueel een muis en toetsenbord.

Normaal bouwen ze de pc voor je bij Alternate maar de prijs voor het bouwen ervan kan ik niet terug vinden :hmmmm:

Alvast bedankt voor deze config maar zou jij mij kunnen zeggen

wat er eigenlijk beter is aan een dual grafische kaart?

i.p.v 1

want vele mensen raden mij een dual aan

EDIT:

wat vind je van deze config ?

http://www.power4pc.be/shopping_cart.php?action=directlink&product[9108]=1&product[9292]=1&product[9711]=1&product[9093]=1&product[9595]=1&product[9525]=2&product[9672]=2&product[9881]=1&product[9452]=1&product[9110]=1&product[8823]=1&product[7681]=1&product[5179]=1

Link naar reactie
Delen op andere sites

deze samenstelling heeft een 650W voeding en die is te zwak om 2 HD6950 videokaarten te kunnen voeden. ik denk dat je ongeveer rond een 750W of 800W moet gaan zitten om die 2 van stroom te voorzien.

een I7-2600K is leuk voor een overklokker, de normale versie (I7-2600) zal voldoende zijn voor iemand die niet wil gaan overklokken verder is het zo dat de I7-2600 niet veel beter is dan een I5-2500 en toch een hele boel scheelt qua prijs, dus ik raad die aan.

16GB ram zal wel handig zijn bij het overklokken, maar aan 8GB ram zul je denk ik ook wel genoeg hebben. verder is het ram geheugen dat je in je samenstelling hebt ook sneller dan je processor aan kan. dit betekend dat het ramgeheugen niet tot zijn volle zal worden benut, maar dit maakt niet heel veel uit. ik denk dat als je naar de prijs kijkt dat het ook niet veel zal schelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dual GPU: Radeon HD 6990 & GeForce GTX 590 - Computer!Totaal

Om kort te antwoorden op je vraag : 2 grafische kaarten in Crossfire / SLI presteren gewoon beter als 1 grafische kaart apart. Je krijgt bijvoorbeeld in plaats van 40 FPS mogelijks 60 - 80 FPS.

Als je toch over een maximum budget beschikt van 2000 € zou ik toch gaan voor de GTX 580 ipv de HD 6950 of 6970. De GTX 580 presteert over het algemeen behoorlijk wat beter.

aangepast door Bolio
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.