Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi, Via de school van de kids krijg ik elke week een verslag van wat ze die week voordien gedaan hebben. Deze kunnen we openen via een pdf bestand. Vanaf deze week krijg ik deze niet meer geopend en krijg ik de volgende foutmelding : de actieve adobe Acrobat/reader kan niet worden gebruikt om PDF-bestanden in een webbrowser te bekijken. Adobe acrobat/reader versie 8 of hoger is verreist. Sluit af en probeer het opnieuw.

Via hun site kan je de acrobat reader 10 instaleren wat ik gedaan heb. Andere PDF bestanden kan ik wel openen wat ik gek vind.

Ik dacht dat het probleem bij de school ligt maar daar hebben ze geen andere klachten hierover gekregen en op de computer van de kinderen krijg ik het wel geopend.

Wie kan me hiermee helpen?

Bedankt

Geplaatst:

Hoi Gerjannn,

die heb ik geïnstalleerd. Ik krijg ook een melding dat deze al is geinstalleerd. Krijg ook de melding dat de installatie is gelukt maar toch krijg ik het bestand niet geopend.

Etienne

Geplaatst:

Welke browser gebruik je? Indien je Internet Explorer gebruikt, zou je dan het volgende kunnen proberen?

- Open Internet explorer.

- Druk op de Alt toets op je toetsenbord. Er verschijnt een menu.

- Ga naar het menu Extra en kies Internetopties.

- Op de tab Geavanceerd klik je onderaan op de knop Opnieuw instellen...

- Klik nogmaals op Opnieuw instellen.

- Klik op Sluiten en herstart internet explorer.

Opmerking:

Bovenstaande procedure kan ook volautomatisch gebeuren, door dit programma te downloaden en uit te voeren: reset IE naar standaardinstellingen (klik erop).

Meer info over het opnieuw instellen van IE, vindt u hier.

Geplaatst:

Download - bij wijze van test - eens de alternatieve Foxit Reader. Sneller en handiger dan Adobe Reader. Let bij de installatie wel op dat je de Ask Toolbar niet mee download.

Na installatie kan je dan eens bekijken of je hiermee de .pdf-bestanden probleemloos kan openen.

Geplaatst:

Ik krijg nog steeds de foutmelding. Als ik ze sluit opent het wel met foxit reader. Ik heb deze zelfs als standaard openen aangevinkt. De internet opnieuw instellen lukte niet.

Geplaatst:

Verwijder dan Adobe Reader eens via Software.

Download CCleaner.

Klik op “Download Latest Version” en dan start de download van CCleaner automatisch en gratis op.

Installeer het en start CCleaner op. Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Schoonmaken'. Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft. Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”. Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”. Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”. Sluit hierna CCleaner terug af.

Normaal moet dan ook de foutmelding verdwijnen ... en vermits Foxit Reader het .pdf-bestand wél opent, ligt het alvast niet aan het bestand zelf.

Geplaatst:
de actieve adobe Acrobat/reader kan niet worden gebruikt om PDF-bestanden in een webbrowser te bekijken. Adobe acrobat/reader versie 8 of hoger is verreist. Sluit af en probeer het opnieuw.

Normaal gezien kan je het pdf ook downloaden, dus opslaan op je PC en dan openen via adobe reader zelf.

Zo hoef je het niet te bekijken in je webbrowser.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.