Ga naar inhoud

CD-bestanden niet te lezen.

tikoes

Aanbevolen berichten

Nog een gelukkig nieuwjaar allemaal,

Mijn oude computer heeft de geest gegeven. Daarvoor had ik alle bestanden gebrand met CD-direct naar een CD-R. Een nieuwe computer gekocht, met XP erop.

Probleem: De software van CD-direct wil XP niet installeren. Mijn (oude)laptop wil de CD niet lezen. In XP is de CD niet te zien. Hoe krijg ik mijn vele bestanden terug?

Tikoes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey Tikoes,

welkom op het forum alvast,

spijtig dat je oude pc stuk is, idd verstandig dat je bestanden hebt gebackupt

ik heb even gekeken en ik vind niet meteen iets terug over CD-direct op het net.

heb je enig idee of die een website hebben of waar ik dat progje kan vinden.

mogelijk draait het progje niet op xp

wat ook kan is dat het een cd formaat werd gebrand die niet standaard leesbaar is.

mssh wat meer info?

die oude pc, is dat die laptop?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Karel,

CD-Direct 3 is een programma van Easy CD creator 4. De oude PC was een Compaq Presario, met een ingebouwde CD drive en een DVD drive. In de CD drive schreef ik alle werkbestanden weg, zoals WORD en Exel. Geen programma's.

XP geeft aan dat het een bekend probleem is, maar geen oplossing. Het schijnt dat het merk Easy CD creator niet meer bestaat, maar ondergebracht is bij HP. Laat ik nu een HP nieuwe computer hebben. Maar dat helpt niet. Alvast bedankt voor het meedenken.

Tikoes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Direct CD 3

Er is een stuurprogramma geïnstalleerd dat stabiliteitsproblemen met uw systeem veroorzaakt.

Het stuurprogramma wordt uitgeschakeld. Neem contact op met de fabrikant van het stuurprogramma voor een update die compatibel is met deze versie van Windows.

Klik op Doorgaan om het programma uit te voeren. of klik op Details voor meer informatie.

Als u op Doorgaan klikt, wordt het volgende foutbericht weergegeven:

directcd.exe - Toepassingsfout

Kan de toepassing niet juist initialiseren (0xc0000142). Klik op OK om de toepassing te beëindigen.

Wanneer u Easy CD Creator 4 probeert te starten, wordt het volgende foutbericht weergegeven:

Easy CD Creator 4

Easy CD Creator 4 has a known compatibility issue with this version of Windows. For an update that is compatible with this version of Windows, contact Roxio, Inc.

Klik op Doorgaan om het programma uit te voeren. of klik op Details voor meer informatie.

Als u op Doorgaan klikt, wordt het volgende foutbericht weergegeven:

Adaptec CD Copier

CD Copier cannot find Easy CD Creator. Please reinstall Easy CD Creator.

OK

Als u op OK klikt, wordt het volgende foutbericht weergegeven:

Adaptec CD Copier

CD Copier could not locate a supported CD-ROM reader. You will not be able to make disc-to-disc copies.

OK

Oorzaak

Dit probleem treedt op omdat bepaalde versies van Roxio-producten niet compatibel zijn met Windows XP.

Oplossing

Als u dit probleem wilt oplossen, neemt u contact op met Roxio voor een volledig compatibele versie van Easy CD Creator. U kunt dit probleem omzeilen door een upgrade uit te voeren naar Easy CD Creator 5.1.

Opmerking U kunt deze stappen niet volgen om Direct CD te installeren.

1. Download de 5.1-update voor Easy CD Creator 5.0x. Ga hiervoor naar de volgende website van Roxio:

http://www.roxio.com/enu/support/ecdc/software_updates.html

registratie is nodig zie ik

Opmerking U moet Easy CD Creator 4.0x bijwerken naar Easy CD Creator 5.0 of later als u ondersteuning wilt krijgen van Roxio.

2. Dubbelklik op Setup.exe of plaats de installatie-cd-rom en klik op Install Easy CD Creator.

3. Klik op Next.

4. Klik op I Accept the terms in the license agreement en klik op Next.

5. Klik op Custom en klik op Next.

6. Klik op Direct CD en klik op Next.

7. Klik op This feature will not be available en klik op Next.

8. Klik op Install en klik op Finish.

9. Wanneer u wordt gevraagd de computer opnieuw op te starten, klikt u op No (start de computer niet opnieuw op).

10. Dubbelklik op de update 5.1.

11. Klik op Yes en klik op Update.

12. Klik op Yes om de computer opnieuw op te starten.

zelf vind ik het eigenaardig dat u de bestanden niet zien wanneer u de cd in de pc steekt

persoonlijk raad ik nero aan als u cd wilt branden

probeer alvast even de update, en laat iets weten

ik vind wel een oplossing

mvg karel

Link naar reactie
Delen op andere sites

antwoord van Tikoes via pb:

Beste Karel,

Bedankt voor je prompte antwoord. Ik heb de 5.x update gedownload. Het originele programma Creator en Direct op de harde schijf gezet. Bij het starten van mijn computer komt vanwege Creator en Direct de boodschap "stabiliteitsprobleem met systeem". Als ik op OK click volgt "kan toepassing niet juist initialiseren (0xc0000142)".

Na downlaoden geprobeerd de update te openen. Maar dat lukt niet. Er komt een boodschap "the update has been cancelled. No qualified Roxio product detected."

Als ik de gegevens CD plaats de drive volgt: "CD rom station beschikbaar 0, totale grootte 0".

Als ik daarna probeer deze CD te kopiëren volgt de boodschap: "plaats bechrijfbaar medium dat compatible is met uw CD recorder". Het lijkt wel of er helemaal geen CD bestaat. Toch heb ik er twee jaar bestanden op gesaved.

Nog raadsels genoeg dus.

Met vriendelijke groet van Tikoes.

P.s. De vroegere Compaq is een desktop. De harde schijf is waarschijnlijk nog wel bruikbaar (daar staat ondertussen wel XP op en niet meer milenium) evenals de twee CD/DVD drives en de floppydrive. Maar het probleem was dat hij steeds uit en aan ging tijdens het opstarten.

Tikoes,

ik heb even verder gezocht en ik hem misschien wel de oplossing:

1 verwijder de versie van easy cd creator van je pc zodat je geen meldingen krijgt meer

2. ik heb gelezen dat na versie 4, 5, 6 de naam gewijzigd is en dat ze een totaalpakket hebben uitgebracht onder de naam:

Roxio Easy Media Creator™ daar zijn ze intussen aan versie 9 toe

ik heb hiervan een demo gevonden:

http://www.softpedia.com/get/CD-DVD-Tools/Data-CD-DVD-Burning/Roxio-Easy-Media-Creator.shtml

demo is wel bijna 500mb groot dus dat zal even duren om af te halen,

installeer deze eens en ik hoop dat hij dan je cd zal lezen

veel succes

karel

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 11 maanden later...

Dit onderwerp werd geplaatst in het ARCHIEF. U kan NIET reageren in het archief.

Het onderwerp is ofwel opgelost of er was geen activiteit na 1 maand.

Hebt u een gelijkaardig probleem? post een nieuw onderwerp in:

Windows - Pc helpforum

Onderwerp onterecht in archief? contacteer support@pc-helpforum.be en vermeld de link van het onderwerp.

Met vriendelijke groet,

Pc Helpforum

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.