Ga naar inhoud

(grafisch) Tekentablet van trust hover probleem

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi! Ik heb een probleempje en ik kom er zelf absoluut niet uit.

Hopelijk is er iemand die mij kan helpen op dit forum!

Ik heb gister een tekentablet gekocht van trust.

Geinstalleerd en hij doet t alleen de hover functie werkt niet.

Je zou de pen 5 mm boven het blad moeten kunnen houen en dan de cursor kunnen verplaatsen maar dat doet hij niet.

Pas wanneer ik met de pen het tablet aanraak gebeurt er wat op het scherm. Echter dan klikt hij dus vaak erst wardoor ik allerlei dingen verplaats... dit kan niet de bedoeling zijn.

Dit heb ik al geprobeerd:

- Driver opnieuw geinstalleerd.

- Comp opgestart terwijl t tablet er wel inzit en terwijl hij niet ingeplugd was.

- Driver van de site geinstalleerd.

- Erachter gekomen dat ik x64 moest hebben, die driver vervolgens geinstalleerd.

- batterij van de pen vervangen

- pen tip vervangen

- op de trust site gekeken voor oplossingen (maar die valt erg tegen)

Er zit een lichtje in de rechterboven hoek van het tablet. Deze zou constant moeten branden wanneer de pen in de buurt is. Maar die blijft knipperen als ik de pen erboven houd.

Wanneer ik de pen op t tablet zet, gaat het lichtje wel uit, dat hoort.

Tot slot:

Ik gebruik zelf een windows 7 laptop. 64 bits dus.

Hopelijk is er hier een brainiac die me kan helpen, ik zou namelijk graag aan de slag willen!

Geplaatst:

Hoi FFFF,

welkom op PCH... :-)

Je hebt alle stappen ondernomen voor een correcte installatie én je tekentablet is compatibel met Windows 7.

Aangezien je het vrij recent aankocht lijkt het me aangewezen om contact op te nemen met de verkoper.

Geplaatst: (aangepast)
Ik gebruik zelf een windows 7 laptop. 64 bits dus.

Niet noodzakelijk, windows 7 kan ook gewoon 32 bit zijn.

Ik weet dat dit niet echt helpt in jouw situatie maar indien je een tekentablet wil kopen is Wacom een zeer goed merk.

Ik heb zelf een Wacom Bamboo One, al een ouder model. Maar je kan deze nog hier en daar kopen voor maar 40€. Ik gebruik hem al lang en ik ben er zeer tevreden van. Werkt perfect onder Mac en Windows

aangepast door cibi
Geplaatst:

Bedankt voor de reacties!

Ik ben terug gegaan naar de winkel met laptop en al om te laten zien wat erwas.

In de winkel een ander tablet geprobeerd, was t niet...

Andere pen geprobeerd en dat was het...

De pen was dus gewoon niet goed.

Nu doet hij het prima!

En ik weet dat wacom goed is maar goed, ik wilde een ruim oppervlak en niet te veel betalen, deze was hiervoor goed.

Moet ik dit topic sluiten of doet een admin dat?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.