Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Om te beginnen wil ik zeggen dat ik me redelijk thuisvoel met computers maar ik weet er niet zoveel van af en het taaltje snap ik ook nog niet echt. Dus als je wilt helpen graag een redelijk gedetailleerde uitleg.

Ik heb eergister een gloednieuwe Asus gekocht, een prachtig ding en ik koos voor Asus om diens kwaliteiten bij het gamen. Ik installeer Skyrim dus in een schokkend korte tijd maar na 5 minuten spelen (ik werd net onthoofd zeg maar als je het spel kent) flipt mijn pc (je weet wel dat ie helemaal onder de map gaat kijken enzo), sluit het programma af en krijg ik de volgende mededeling: Beeldschermstuurprogramma reageert niet meer en is hersteld: Beeldschermstuurprogramma NVIDIA Windows Kernel Mode Drive, Version 268.56 reageert niet meer en is hersteld.

Nou hij is dus niet hersteld, want een paar minuten later gebeurt het weer! Ik heb zeg maar al geprobeerd dat het spel minder vraagt van de computer en ik heb de nieuwste videokaart. Bij die winkel waar ik het kocht wisten ze er niet veel raad mee en zeiden dat MIJN GLOEDNIEUWE PRACHTIGE ASUS MET ALLES ER OP EN ER AAN DIE HEEL DUUR IS geen spelletje van 5GB aan kan... Dit wil ik niet echt geloven dus besloot ik het maar op de internet toer te gooien, ik snap helaas weinig van alle forums dus het lijkt me handig hier op professionele hulp op laag niveau te vragen haha.

Ik noem wel wat basisgegevens maar ik weet niet precies wat het allemaal betekent:

Windows 7

CORE 15 (intel) --- Intel Core i5-2410M 2.3GHz--GeForce GT 520MX (kweet niet welke de goede is)

NVIDIA GEFORCE GT 520MX 1GB

IceCool

EDIT: RAM 4.5GB

video ram 2.7 gb

Pixel shader version 5GB

Vertex shader version 5GB

153 GB vrije space

Ik neem aan dat er veel meer nodig is maar al sla je me dood ik zou niet weten wat...

Alvast bedankt!

~ComputerFailure

aangepast door error
Geplaatst:

Hoi error,

welkom op PCH !

Kan je het volledige type van je PC vermelden in je volgende post ?...

Om te weten of je systeem een bepaald game aankan : info hier (klik er op).

Haha klik er op :). Het is een Asus X53S volgens dat stickertje erop.

PS: gegevens geupdate onderaan 1e post, en ja hij kan het spel in elk opzicht makkelijk aan.

aangepast door error
Geplaatst:

Het is inderdaad een leuke laptop waarop je een aantal spelletjes kan spelen, maar een rasechte game-laptop is het niet...:dong:

Indien de melding correct is (Version 268.56 reageert niet meer) is de Nvidia-driver aardig verouderd...je kan hier de nieuwste versie (285.62) downloaden.

Check of dit verbetering geeft.

Ik kan je nu al zeggen dat NVIDIA GEFORCE GT 520MX 1GB absoluut geen goeie kaart is voor games. Dus met de nieuwe drivers zal hij misschien niet meer afsluiten terwijl je aan het gamen bent maar verwacht niet Skyrim vlotter te kunnen spelen.

Ik heb wat opzoekingswerk gedaan en jouw kaart scoort helaas lager dan de minimum aanbevolen kaart voor Skyrim. Niet veel aan te doen vrees ik.

(systemrequirementslab is niet altijd juist... minimum kaart is GeForce 9600 GSO voor Skyrim, de 520M heeft maar de helft van de punten van de 9600 in benchmarks...)

aangepast door cibi
Geplaatst:

Kort antwoord op bovenstaande antwoorden: Uhm videokaart hadden ze al geinstalleerd bij die shop maar ik zal het nog eens proberen en Skyrim doet het geweldig, het enige probleem is dus dat hij steeds afsluit... Zelfs mijn 5 jaar oude samsung pc deed dat niet :P (wel langzaam en irritant maar hij sloo tenminste niet af).

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.