Ga naar inhoud

cd/dvd speler werkt niet

Gast gewoonsandra

Aanbevolen berichten

Gast gewoonsandra

hoi hoi

ik heb al een hele tijd een probleem met de cd/dvd speler in mijn laptop. alle driver zijn up to date. als ik bij eigenschappen ga kijken krijg ik de volgende medeling:"dit apparaat werkt correct. maar er gebeurt niks. als ik er een willekeurige cd/dvd in doe dan hoor je dat er wel geprobeert wordt om de cd te lezen maar dat lukt dus niet

dit is mijn cd/dvd apparaat

Optiarc DVD RW AD-7530A ATA Device

ik hoop dat het zo duidelijk is uitgelegd.

groetjes Sandra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe oud is de drive en gebruik je hem veel? De reden van de vraag is dat CD/DVD drives nogal gevoelig zijn aan "vervuiling" op de lens. Soms kan je dit oplossen door de lens héél voorzichtig te reinigen (als je erbij kan).

Een penseeltje of een zacht doekje met eventueel een beetje water is voldoende, best niets agressief gebruiken want als je krasjes maakt is het nog erger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gewoonsandra
De vermelding: "dit apparaat werkt correct" geeft enkel aan dat de drivers correct geinstalleerd zijn en dat het toestel bereikbaar is voor het besturingsysteem.

Als er een technisch of mechanisch defect is aan het toestel (wat ik vermoed) zal dit niet door windows gedetecteerd worden.

nu krijg ik de medeling

een schijf plaatsen, en die zit er natuurlijk in, ik heb nu verschillende dvd`s geprobeerd.is het moeilijk om een nieuw cd/dvd app. te plaatsen in een laptop

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier heb je alvast een link naar de service manual (pdf bestand in het engels) van je laptop.

Op blz 67 staat een schema voor het "ontmantelen". Je moet de ODD (Optical Disk Drive) hebben, die staat aan de rechterkant van het schema.

Dan heb je een idee van waar je aan begint. Als je het niet ziet zitten om het zelf te doen, kan je nog naar de winkel gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.