Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

  • Reacties 29
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Hallo Tim,

Ik heb hier toch wat vragen bij :

De PC die je vernoemt werd in 2009 verkocht maar had geen wireless kaart. (Vrijwel nooit standaard op een desktop).

Wat ik wel vind zijn enkele posts aangaande Win7 drivers voor een RA2561 gebaseerde kaart. Er zijn blijkbaar geen Win7 drivers beschikbaar, sommige sites geven aan dat oude Vista drivers soms werken. Op deze link vind je een paar verwijzingen.

Maar wat ik me vooral afvraag is waarom je draadloos zou willen werken ? Je hebt een werkende bekabelde verbinding via een "home-plug" systeem (elektriciteit net). Je geeft aan dat je de router functies wil gebruiken, maar dat kan toch even goed bekabeld ? Je moet wel je "home plug" op de router aansluiten via een Lan poort en niet rechtstreeks op de telenet modem of via een switch.

Kan je een beetje verduidelijken hoe de bekabelde verbinding nu is aangesloten ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn home plug is via de router aangesloten, en dat van dat die geen wireless kaart had is raar? want er is nooit iets in veranderd geweest? maar die router functies zoals portforwarden kan ik wel bereiken maar als ik dan portforward wat op de laptop wel werkt werkt hier dan niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Telenet blokkeert het meeste inkomende verkeer van alle poorten van 0 tot 1024.

Hierboven blokkeert Telenet nog een aantal poorten die gevoelig zijn voor misbruik: 12345, 12346, 31337 tot en met 31339, 31784, 27374, 1243, 31785 tot en met 31792, 4444, 1847, 1900, 3127

Alles hierover vind je hier terug.

Als je portforwarding wil doen zul je helaas een andere poort moeten kiezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.