Ga naar inhoud

router valt uit

vriesen

Aanbevolen berichten

Ik heb een Netgear router beveiligd aangesloten achter mijn UPC modem. Soms werkt alles goed maar regelmatig valt het signaal op mijn laptop en mijn Samsung Tab weg en moet ik of opnieuw opstarten of de router handmatig resetten of het wat later nog eens proberen. Af en toe zowel het een als het ander. ??

Ik heb mijn desktop met een netwerkkabel op de router aangesloten en dat werkt helemaal OK.

Kennelijk ben ik niet de enige met dit probleem. Een suggestie is dat de (vele) netwerken in mijn omgeving mijn router zouden storen. Kan dat waar zijn en is daar dan iets aan te doen?

Alvast bedankt voor jullie reacties,

willem

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zit misschien niet in de router maar bij de instellingen van je draadloze netwerk op de pc/laptop zelf.

Je kan om te beginnen eens kijken in het netwerkcentrum of er meerdere draadloze netwerken gevonden worden.

Selecteer dan jou netwerk en stel dit in op automatisch verbinden.

Verwijder alle andere netwerken.

Je kan ook best je netwerk instellen als "thuisnetwerk" en niet als "openbaar netwerk".

Rechts heb je toegangstype en verbindingen. Bij verbindingen klik je op de benaming van je netwerk.

Klik dan op eigenschappen van draadloos netwerk.

Doe het vinkje weg bij verbinding met beschikbaar voorkeursnetwerk maken en vink de andere vakjes aan.

Sluiten met OK.

Je kan ook proberen om een ander kanaal te kiezen voor je draadloze netwerk. Dit moet je in de router instellen en de pc/laptop gaat dit normaal automatisch oppikken en ook overschakelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Kweezie,

Bedankt voor je advies. Alle instellingen aangepast zoals je suggereert. Jammer maar helaas. Alleen de router op een ander kanaal zetten lukt niet omdat hij steeds uivalt. Kan ik dat via mijn desktop -met een vaste verbinding dus geen problemen- doen?

willem

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.