Ga naar inhoud

Is mijn pc nu wel voldoende beveiligd

Aanbevolen berichten

Beste Mensen,

Ik durf deze vraag bijna niet te stellen omdat ik nu al weet, dat ik zeer veel verschillende reacties zal ontvangen.

Ik gebruik al jaren de Norton Internet Security,

maar nu is de tijd weer aangebroken om te verlengen.

Maar ik heb eigenlijk geen zin om nu weer veel geld te gaan betalen voor de Norton verlenging.

Heb dus nu sinds gisteren de Microsoft Security Essentials met de standaard Windows 7 Firewall op de pc.

Nu is mijn vraag dus.

Is de pc nog wel voldoende beveiligd !

Heb daarnaast wel ook nog de Malwarebytes pro (constant aan), Hitman Pro & de gratis SuperAntiSpyware op de pc.

Ik hoop dat iemand mij kan zeggen of ik voldoende beveiligd ben voor normaal dagelijks gebruik,

of welke goedkope of liever gratis scanner ik dan wel moet nemen.

Ik hoef geen links naar de virus scanners test sites.

Want deze ken ik al allemaal, van deze test sites wordt je ook niet echt veel wijzer.

Zoek gewoon een anti virus scanner die goed is & zelfstandig zijn werk doet zonder mij veel lastige vragen te stellen.

Groetjes Paul

aangepast door Nederbelg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kreeg net een leuk berichtje van Avira.

Ik heb een licentie van 18 maanden gewonnen op de Avira Internet Security. (Betaalde Versie dus)

Heb deze nu al geïnstalleerd & het werkt goed.

Alleen scant deze wel heel erg traag bijna 2 uur voor een snelle scan,

Maarja kan ook zijn dat iets niet goed staat in de instellingen, heb deze nog niet zo goed bekeken.

De Norton had een ingebouwde removal tool en is dus spoorloos verwijdert,

de MSE heb ik met IObit uninstaller verwijdert.

Oja als iemand ervaringen heeft met de lange scans op Avira Internet Security, dan hoor ik het graag.

Groetjes Paul

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, dat is juist het probleem, anders schakelde ik deze map wel uit in de snelle scan.

Alle virus scanners wat ik ooit gehad hebt, deden maar maximaal 30 minuten over een snelle scan.

Maar ik denk echt dat in de Avira internet security iets verkeerd staat, want ik heb ook nog niet echt de handleiding gelezen.

Het is wel zo dat de Avira (AVIS 2012) een heel stuk minder geheugen gebruikt dan de Norton (NIS 2012).

Je kan in de AVIS gelukkig wel de firewall beter instellen dan de Norton.

De AVIS bevalt me nu al beter dan de NIS, alleen die lange scans moeten veel korter worden.

aangepast door Nederbelg
taalfouten
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Dasle, het was inderdaad de Thumbnails map.

Heb deze uitgesloten van de Avira scan.

Nu doet hij dus 1 uur over een grote Systeem scan & inclusief de back-up gegevens op de externe schijf,

dus deze tijd zal wel normaal zijn voor Avira.

Vindt dit nog lang, Norton Internet Security deed 40 min over een grote scan.

Maarja ik mag eigenlijk niet klagen, heb deze Avira Internet Security gratis voor 18 maanden gekregen.

Van de beveiliging op zich kan ik nog niet veel zeggen omdat ik deze pas 1 dag heb.

Maar de Avira Firewall vind ik wel stukken beter dan die van Norton, de Avira houdt veel meer tegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Michel1960,

Maar deze had ik al.

Voor de mensen die graag de handleiding in het Nederlands willen lezen,

volgt hier de link: http://www.avira.com/documents/products/pdf/nl/man_avira_internet_security_nl.pdf

---------- Post toegevoegd om 21:55 ---------- Vorige post was om 21:45 ----------

Deze Avira Internet Security bevalt me wel, heb net diverse testen gedaan met de progs "Shieldsup & Eicar".

Hij kwam hier heel goed uit, blijkt zelfs dat de pc door deze firewall onzichtbaar is !!?

Gelukkig heb ik een desktop die altijd op een vaste plaats staat,

anders vond ik doordat de pc onzichtbaar is deze niet meer terug xD (Geintje)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.