Ga naar inhoud

Pop3 + imap

LL89

Aanbevolen berichten

Hi,

Op mijn PC gebruik ik POP3 voor het ontvangen van mijn e-mails (Belgacom Skynet). Nu heb ik een tablet gekocht en zou graag ook daar mijn e-mails laten op toekomen. Natuurlijk wil ik dat de mails die op mijn tablet aankomen daarna ook nog op mijn PC toekomen. Daarom had ik gedacht om op mijn tablet met IMAP te werken (maar op PC zou ik POP3 willen behouden).

Zal dit werken? Zullen mijn mails dus als 'nieuw' op mijn tablet verschijnen en daarna ook nog eens als 'nieuw' op mijn PC?

(Het lijkt misschien simpeler om ook op mijn PC over te stappen naar IMAP maar dan moet ik daar alles aanpassen en dat vermijd ik liever...)

Alvast bedankt voor de info

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet hoe je de instellingen kan uitvoeren, in principe kan je in de e-mailprogramma's altijd aanvinken "een kopie van de berichten op de server achterlaten".

Maar Imap lijkt logisch.

Vindt je niks terug in de handleiding van je tablet?

Over welk tablet gaat het?

Kijk ook eens naar onderstaande links:

E-mailprotocolen: IMAP, POP3 en SMTP

Beheer van uw e-mails op meerdere pc

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij Belgacom zeggen ze dat je op al je toestellen waar je de mails wil ontvangen voor IMAP moet kiezen.

Maar ik vroeg mij nu gewoon af als iemand, misschien uit ervaring ofzo, weet wat het effect zou zijn als ik POP3 en IMAP zou combineren...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.