Ga naar inhoud

onherstelbare fout

Gast rik

Aanbevolen berichten

ik zit hier met een serieus probleem.smilie.gif

Het systeem is een compaq P3 833 mhz 192 sdram videokaart intel 82815.

Besturingsysteem windows xp pro start op in normale modus op met het windows xp opstartscherm en daarna gevolgd met een blauw scherm:

STOP: c000021a {onherstelbare systeemfout}

Het processysteem Session Manager Initialization is onverwacht afgebroken.

Status: 0xc000026c

(0x00000000 0x00000000)m.

Heb al van alles geprobeerd: chkdsk /p, chkdsk /r, fixboot, fixmbr, kernel32.dll opnieuw eraan toegevoegd , testmem.; om kort te zijn, alle toepasselijke tools om windows nieuw leven in te blazen. Hij start wèl op in de veilige modus, maar dan met slechts 4 kleuren.

Ik heb daarna met acronis een clone gemaakt op een andere partitie D, om vervolgens de C partitie te formatteren en opnieuw te installeren. Alles loopt gesmeerd, geen blauw scherm meer en de pc loopt erg vlot. Wat is er toch aan de hand. Graag antwoord aub. Met mijn excuses voor het gelijkaardig bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar nu loopt alles gesmeerd?

BSOD zijn blauwe schermen waarvoor Windows bekend staat.

Soms zijn ze makkelijk op te lossen en anders zijn ze moeilijk te achterhalen.

Dus als alles gesmeerd loopt zou ik blij zijn.

Waarschijnlijk ooit eens iets verkeerd gedaan waardoor Windows op hol sloeg.

De oorzaak:

De fout kan gelegen zijn in het feit dat Windows bezig was met het hernoemen van bestanden (in het register) maar dat de bewerking (hernoemen) niet voltooid kan worden.

Windows NT controleert al erg vroeg tijdens het starten van de PC een registersleutel t.b.v. bestandsnaam veranderingen. Wanneer dus zo'n bestandsnaamverandering om de een of andere reden niet voltooid kon worden ontstaat de foutmelding zoals jij die kreeg te zien.

Oplossing:

Heb je toevallig iets ge-update waarna Windows die stopfouit gaf?

Grtz

.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.