Ga naar inhoud

registerbestand fout C0000218

fschouw

Aanbevolen berichten

Na een korte stroomstoring gisteravond omstreeks 19.15 uur krijg ik mijn computer niet meer opgestart. Ik heb een HP Media Center PC, oem-versie, aangeschaft in 2006. Ik heb op de computer Windows XP.

Ik krijg steeds de mededeling: "Niet laden Systemroot/System 32/Config/Software", "C0000218 registratiebestand fout", "logboekbestand of vervangend bestand van het onderdeel is beschadigd, niet aanwezig of niet schrijfbaar".

Via Microsoft Windows XP Herstelconsole op mijn computer krijg ik de vraag op welke van de 3 windows-installaties ik mij wil aanmelden: D:\I386, D:\MiniNT of C:\Windows.

Op al deze 3 installaties heb ik "chkdsk /p" uitvevoerd maar het probleem werd niet opgelost.

Op "C:\Windows" heb ik ook "chkdsk /r" uitgevoerd en er werd aangegeven dat er "een of meer fouten op 't volume zijn gevonden" maar na het opstarten krijg ik nog steeds bovengenoemde mededeling en wordt mijn computer nog steeds niet opgestart.

Heb ik nog meer mogelijkheden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Door de stroompanne is je register beschadigd en daarom kan je niet meer opstarten.

Hoe je dit oplost, kan je lezen op deze pagina.

Een (slechte) vertaling in het nederlands vind je hier.

Beste Kweezie,

Op die pagina staat niet voor OEM-gebruikers.

Ik heb op D:\I386, D:\MiniNT of C:\Windows wederom "chkdsk /r uitgevoerd en nu gaf hij GEEN fouten te hebben gevonden op 't volume maar ik krijg de computer nog steeds niet opgestart.

Ik krijg nog steeds de foutmelding:

"Niet laden Systemroot/System 32/Config/Software", "C0000218 registratiebestand fout", "logboekbestand of vervangend bestand van het onderdeel is beschadigd, niet aanwezig of niet schrijfbaar".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je opstarten in veilige modus en dan een systeemherstel doen naar een herstelpunt van voor de stroompanne?

Als dat niet lukt of als het wel lukt maar het probleem niet oplost, probeer dan via de herstelconsole in te loggen op C:\Windows en dan een opstartherstel te doen.

Ik heb vanmorgen nogmaals via de herstelconsole op D:\MiniNT "chkdsk /r" uitgevoerd en ik kreeg nu de volgende melding: "het volume lijkt een of meer onherstelbare problemen te hebben".

Is er nu nog hoop voor mij????

Wat bedoel je met een opstartherstel??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je opstarten in veilige modus en dan een systeemherstel doen naar een herstelpunt van voor de stroompanne?
Heb je dit kunnen uitvoeren?
Als dat niet lukt of als het wel lukt maar het probleem niet oplost, probeer dan via de herstelconsole in te loggen op C:\Windows en dan een opstartherstel te doen.

Wanneer je opstart via de herstelconsole en ingelogd bent op C:\Windows kom je in een opdrachtprompt (dos venster) terecht.

Typ fixboot en druk enter.

Typ fixmbr en druk enter.

Typ exit en druk enter om de herstelconsole te sluiten en de pc te herstarten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je dit kunnen uitvoeren?

Wanneer je opstart via de herstelconsole en ingelogd bent op C:\Windows kom je in een opdrachtprompt (dos venster) terecht.

Typ fixboot en druk enter.

Typ fixmbr en druk enter.

Typ exit en druk enter om de herstelconsole te sluiten en de pc te herstarten.

Ook dit leverde niets op......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.