Ga naar inhoud

crash na update xp

syl79

Aanbevolen berichten

Beste,

de pc was oorspronkelijk voorzien van XP PROFESSIONAL met service pack 1a CD-ROM bijgeleverd.

Nu was deze pc al geruime tijd erg traag en werd bij de overstap van Belgacom ADSL naar TELENET aangeraden om eens volledig te formateren en alles terug origineel te zetten.

Zo gezegd ,zo gedaan dachten wij.

Alles ging vrij goed en pc was weer vlot,enkel af en toe eens vastlopen op internet.Waardoor de erg behulpzame technieker zo vriendelijk was om ons te voorzien van een service pack 2 "even laten downloaden en na het heropstarten ga je je pc niet meer herkennen,zo vlot zal het gaan"

ECHTER:na het heropstarten,kreeg ik een zwart scherm met enkel nog één streepje in linkerbovenhoek dat vrolijk stond te knipperen.

met veel moeite toch tot in BIOS geraakt en ook tot aan het blauwe scherm waaarop gevraagd wordt om te herstarten,maar dan loopt het terug mis en wil hij de herstelcd(servicepack 1a) niet lezen.

Iemand een oplossing of wordt dit een nieuwe pc?

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor je reactie,maar helaas met F8 lukt het ook niet.

opnieuw het zwart scherm met melding:schijfleesfout,druk ctrl+alt+del om opnieuw te starten

---------- Post toegevoegd om 10:40 ---------- Vorige post was om 10:31 ----------

edit:zo net tot aan de windows setup geraakt maar dan geraak ik niet verder dan "plaats de diskette met de naam automatisch systeemherstel" alleen heb ik geen diskette maar een cd-rom en stopt het daar...

Link naar reactie
Delen op andere sites

edit:zo net tot aan de windows setup geraakt maar dan geraak ik niet verder dan "plaats de diskette met de naam automatisch systeemherstel" alleen heb ik geen diskette maar een cd-rom en stopt het daar...

Dan moet je misschien even in het BIOS duiken en je cd-rom als first boot zetten.

In het BIOS geraak je door na het herstarten van je pc direct op een bepaalde toets te drukken ( DEL, F ..toets).

Welke toets je moet indrukken verschijnt meestal op het scherm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb ik reeds gedaan,maar dan komt de schijffout terug.

wanneer ik via f12 de bootsequence op HDD C en IDE CD-ROM Device: zet krijg ik: ntldr is missing

wanneer ik enkel de cd-rom kies krijg ik :strike F1 to retry boot,F2 for setup utility.

F1 doet niks en F2 uiteraard gewoon terug in dat setup gedoe. GRR wordt stilaan moedeloos

aangepast door syl79
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.