Ga naar inhoud

Wie hackte mijn hotmail-account?

Fuzzyllama

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Mijn hotmail-account is zopas gehackt. Ik gok dat iemand het antwoord op mijn geheime vraag geraden heeft en zo mijn wachtwoord veranderd heeft waardoor ik nu niet meer op mijn account geraak. Nu vroeg ik me af of ik op één of andere manier erachter zou kunnen komen wie dit gedaan heeft!

Voor zover ik weet heeft de persoon in kwestie geen mailtjes verzonden in mijn naam, dus zo kan ik het ip-adres niet nagaan. Kunnen ze mij via de supportservice van Hotmail/MSN misschien vertellen wie er het laatst op mijn account is ingelogd?

Alvast bedankt!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Fuzzyllama,

welkom op PCH.

Voor zover me bekend is wordt er in hotmail niet bijgehouden vanop welk IP-adres er activiteit geweest is in je account, dit in tegenstelling tot gmail.

Verander zowiezo regelmatig je wachtwoord en de beveiligingsvraag.

Gebruik eveneens sterk wachtwoord...hoe je een sterk wachtwoord maakt kan je bekijken als je hier klikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Fuzzyllama,

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost die je links onderaan kan terugvinden…zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Uiteraard kan je in geval van nieuwe/andere problemen steeds weer een nieuw topic openen…:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mag ik hierop inhaken?

Meestal betreft het hier om iemand in jou directe omgeving ( familie/vrienden etc. ) hoe anders konden ze jou account overnemen en jou geheime vraag beantwoorden..............

Hoop alleen niet dat je belangrijke zaken hierop bericht....................

Als eerste moet je proberen de schade te minimaliseren door eventuele belangrijke zaken via een ander aangemaakt account te laten lopen.

De kunst hierbij is om geen ruchtbaarheid te geven van het gekraakte account ( is moelijk ).

Zwijgen is hierbij goud en goed je oren de kost te geven, er is vanzelf iemand die er ooit over begint.

Tip?

Geheime vraag?

Gewoon een fictief antwoord die alleen jij weet en een lastig wachtwoord ( de meeste mensen zijn sociaalvoelend en hebben bijvoorbeeld als wachtwoordt de naam van een dierbare of geboortedatums.

Ook de hierboven genoemde tip van om de aantal weken je wachtwoord wijzigen is een hele sterke.

En ga nooit op een vreemde machine je mail bekijken, ook niet als je de hele mikmak op niet onthouden hebt gezet.

Een keylogger haalt deze gegevens alsnog zo voor de dag.

Ben je noodgedwongen aan het werk op een vreemde computer, voer dan je accountnaam en wachtwoord in met zo nu en dan een fout/backspace spatie's etc, hierdoor word het zelfs met een logger al een stuk lastiger om het e.e.a. te ontcijferen.

Je kunt ( ik zou het zowiezo doen ) van dit gegeven ook gewoon aangifte doen bij de autoriteiten.

Want wat gauw vergeten wordt, als iemand echt kwaad wil dan kunnen ze je het aardig zuur maken.

Meestal dempt men de put als het kalf al verdronken is.

Suc6 en sterkte

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.