Ga naar inhoud

Draadloze verbinding tussen PC en Printer


Digiphobe

Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal, gisteren mijn kantoor omgebouwd. Nu afstand tussen Printer (HP 6210 4in1) en PC (HP/Compaq Presario)te groot voor een USB-kabel.

Er zijn routers te koop (bv bij Amazon). Meer dan vijftig.....

Wie heeft een goed advies ?

Het enige wat ik wil is vanaf het Toetsenbord op afstand de Printer bedienen.

Ik heb ook een Livebox van Orange. Die staat bij de PC.

Bedankt alvast voor jullie gewaardeerde hulp.

Groetjes,

Digiphobe

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaat het om de printer vermeld op deze webpagina?

Ik vind nergens in de specificaties iets terug van een netwerkaansluiting of wifi. De printer moet dus aangesloten zijn op een pc om te kunnen gebruiken.

Hallo Jürgen,

inmiddels ben ik daar ook achter.

Maar er doet zich een heel ander probleem voor.

Het ethernet-telefoonsignaal dat uit de livebox komt wordt niet door de HP6210 geaccepteerd. Dus, na aansluiting met de meegeleverde usb-kabel werkt de printer als van ouds maar de fax werkt niet meer.

Dus vrees ik dat ik aan een nieuwe 4in1 toe ben die uitgerust is met wifi om alle vier functies te kunnen gebruiken vanuit de livebox.

Of zijn er nog andere mogelijkheden ?

Groetjes,

Digiphobe

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Digiphobe

Veel recente routers hebben een USB poort waarop je een printer kan aansluiten die je dan kunt bereiken via het netwerk, voor zover ik heb kunnen terugvinden heeft de Livebox ook zo een poort.

HP zelf heeft een printserver (wat eigenlijk hetzelfde is).

Die vind je hier :

http://h10010.www1.hp.com/wwpc/us/en...0-1838260.html

Wat de Fax functie betreft denk ik dat je een verkeerde aansluiting hebt gemaakt. Je moet een telefoon aansluiting op de printer maken, dus een parallel aansluiting van je normale telefoonlijn.

Wat wel een probleem kan zijn is het delen van de scan en fax functies, deze zul je waarschijnlijk rechtstreeks vanaf de printer moeten bedienen.

Maar aangezien je normalerwijze op dat moment toch bij de printer staat om de originelen voor het scannen of faxen in te voeren is dat gewoonlijk niet zo'n probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Digiphobe

Veel recente routers hebben een USB poort waarop je een printer kan aansluiten die je dan kunt bereiken via het netwerk, voor zover ik heb kunnen terugvinden heeft de Livebox ook zo een poort.

HP zelf heeft een printserver (wat eigenlijk hetzelfde is).

Die vind je hier :

http://h10010.www1.hp.com/wwpc/us/en...0-1838260.html

Wat de Fax functie betreft denk ik dat je een verkeerde aansluiting hebt gemaakt. Je moet een telefoon aansluiting op de printer maken, dus een parallel aansluiting van je normale telefoonlijn.

Wat wel een probleem kan zijn is het delen van de scan en fax functies, deze zul je waarschijnlijk rechtstreeks vanaf de printer moeten bedienen.

Maar aangezien je normalerwijze op dat moment toch bij de printer staat om de originelen voor het scannen of faxen in te voeren is dat gewoonlijk niet zo'n probleem.

Hallo ProMind,

bedankt voor je reactie. In de digitale wereld is alles mogelijk.....

Duiveman biedt de « HP Jetdirect 175x Fast Ethernet Print Server (J6035G) » aan voor € 253.

Een HP wifi-printer/copier/scanner kost de helft.

Nu een 3m lange verleng(usb)kabel in bestelling. Tot dan ligt de kabel over mijn bureau wanneer ik moet printen.

Voor wat betreft de fax, ik heb enkele dagen geleden mijn (3) abonnementen bij orange/Wanadoo (telefoon+mobiel+internet) gegroepeerd. Besparing : €17 per maand.

De telefoonaansluitingen geven met een 'normale' telefoon een in-gesprektoon. De 'normale' telefoon werkt alleen via de livebox en de fax accepteert geen livebox-signaal.

Bij navraag op een Frans forum, werd dat bevestigd.

Maar voor €17 koop ik een goede fles wijn om daarmee bij de buren één keer per maand een fax te laten versturen....

Fijne feestdagen toegewenst en een voorspoedig nieuw forumjaar,

Digiphobe

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dikwijls zijn de simpele oplossingen de beste ;-).

Scannen via een shared netwerk toestel kan alleen met de high-end toestellen van Xerox etc bij mijn weten.

Je kan eventueel ook een fax sturen via een on-line service, maar als het maar zeer zelden voorkomt, dan lijken de buren de betere oplossing.

En uiteraard ook de beste wensen:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.