Ga naar inhoud

Geen draadloze internetverbinding

kimbeau

Aanbevolen berichten

Onlangs hebben wij een storing gehad (upc). Nadien doet het internet het wel via kabel (beneden op de pc), maar niet wireless (boven).

Modem: Cisco

Router: Sweex lw050v2

Toen ik de verbinding probeerde te herstellen op mijn laptop kreeg ik steeds een melding over dns-configuratie storing..

De verbinding van m'n laptop met de router is goed, maar de verbinding tussen de router en de modem niet (LAN verbinding). Maar dus wel via de kabel.

[ATTACH]15410[/ATTACH] Hier een HiJack mocht dat nodig zijn.

Als er nog iets onduidelijk is hoor ik het graag :)

hijackthis20december.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het logje van Hijackthis is clean. Geen spoor van een besmetting.

Dit begrijp ik niet goed :hmmmm:

Nadien doet het internet het wel via kabel (beneden op de pc), maar niet wireless (boven).

Toen ik de verbinding probeerde te herstellen op mijn laptop kreeg ik steeds een melding over dns-configuratie storing..

De verbinding van m'n laptop met de router is goed, maar de verbinding tussen de router en de modem niet (LAN verbinding). Maar dus wel via de kabel.

LAN wil zeggen een bekabelde verbinding tussen de router en de pc.

Als je op internet kan, is de verbinding tussen de modem en de router in orde want anders kan je niet op internet.

Kan je dit wat nader uitleggen?

Voer onderstaande eens uit op de beide pc's.

Ga naar start - alle programma's - bureauaccesoires.

Zoek het icoon van het opdrachtprompt en klik er op met de rechter muisknop en kies dan in het lijstje voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

In het opdrachtprompt typ je ipconfig /all > c:\ipconfig.txt en druk enter.

Let op de spatie voor de / en voor en na de >.

C is de schijfletter van de systeemschijf; deze kan je aanpasssen indien de systeemschijf niet de letter C heeft.

Open de verkenner en klik op de C schijf.

Open het bestand ipconfig.txt en plak de inhoud in je volgend bericht of voeg het bestand ipconfig.txt toe aan je volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet het ook niet in ict-taal willen uitleggen... :S

Ik heb maar gewoon een PS gemaakt van de situatie volgens de schermen die ik krijg. Het opdrachtprompt werkt niet helemaal, kon ook geen Uitvoeren als administrator vinden.. Alleen uitvoeren als.. of de linker-muis-knop

post-19199-1417704692,3435_thumb.jpg

post-19199-1417704691,9747_thumb.jpg

post-19199-1417704692,0062_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je dan klikt op uitvoeren als.. kan je in het volgende schermpje een andere gebruiker ingeven. Geef dan hier administrator in en klik op OK.

Open de verkenner en klik op de C schijf.

Normaal moet je dan het bestand ipconfig.txt zien staan

Open het bestand ipconfig.txt en plak de inhoud in je volgend bericht of voeg het bestand ipconfig.txt toe aan je volgend bericht.

Volgens de eerste afbeelding heeft de sweex inderdaad geen verbinding met internet.

De pc beneden, die met een kabel verbonden is, heeft wel internet zeg je.

Is die kabel verbonden met de sweex of met de cisco?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 1 maand later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.