Ga naar inhoud

PC te luid


Flow.

Aanbevolen berichten

  • Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hoi Flow,

De SAMSUNG HD103SJ heb ik sinds kort zelf in gebruik en ik moet zeggen dat ze toch echt wel stil is tijdens gebruik.

In je eerste bericht vermeld je dat een fan luidruchtig is, is het de fan van je CPU koeler die lawaaierig is?

Dit kan diverse oorzaken hebben. :hmmmm:

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

14222d1319540643t-standaardtekst-speccy-speccy-nederlands.png

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen.

Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord.

Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De temperaturen van je systeem zijn alvast in orde. Kun je het geluid lokaliseren en met enige zekerheid zeggen wat dit geluid veroorzaakt? Het makkelijkst kan dit met het zijpaneel verwijderd van je pc.

Je hebt onlangs Windows geïnstalleerd, heb je toen wijzigingen in je BIOS aangebracht?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is natuurlijk giswerk, maar ik vermoed dat het geluid uit de kant van de voeding (XFX Core Edition PRO850W) komt. Ik kan me natuurlijk vergissen (ik heb geen fantastisch gehoor), maar het meeste geluid komt van die kant.

Na nog een tweede keer gekeken te hebben merk ik dat gewoonweg de gehele computer veel lawaai maakt.

aangepast door Flow.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier denk ik nog een koeler liggen die mee met de Intel Core i5 2500K was geleverd. Heb toen zelfs Azerty erover gevraagd maar deze zeiden dat ik al een andere had. Ik heb de Scythe Mugen 2 Rev. B.

Neem dat alles in orde zou zijn, wat zou dan het meeste geluid produceren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Scythe Mugen 2 Rev. B is een stille CPU koeler en veel beter dan de boxed koeler die door Intel meegeleverd wordt.

Als ik het goed heb gebruik je een HD 6900 als grafische kaart, kun je het juiste merk en type achterhalen?

Deze grafische kaarten willen nog wel eens luidruchtig zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.