Ga naar inhoud

PC te luid


Flow.

Aanbevolen berichten

  • Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hoi Flow,

Als je tijdens het opstarten op de Del toets drukt kom je in de BIOS terecht van je moederbord.

Ga vervolgens naar Settings /H/W Monitor en zoek dan even CPU Smart Fan Target op, staat deze op Enabled of Disabled?

Indien op Enabled geef dan even de waarde die erachter staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zullen we het elders moeten gaan zoeken :hmmmm:

Via het icoontje in de taakbalk kun je Catalyst Control Center openen.

Ga vervolgens naar Performance, vind je daar AMD overdrive terug?

Daar vind je normaal Activity, GPU clock, Memory clock, Temperature, en Fan speed terug.

Op hoeveel procent draait je GPU fan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat van je GPU Fan Speed: 24% is een hele goede waarde, in de meeste gevallen zijn ze pas vanaf zo'n 50% waarneembaar.

Dan vermoed ik dat het in ieder geval niet aan de fan van je grafische kaart ligt en ook niet aan je CPU fan.

Dan lijkt het mij dat je voeding en harddisk overblijven, maar soms is het moeilijk om een geluid thuis te brengen.

Ben je zelf enigszins vertrouwd met hardware?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zet je pc dan even uit en haal de stekker uit het stopcontact, druk dan een paar keer op de startknop om de pc helemaal stroomloos te maken. Neem zelf een geaarde metalen verwarmingsbuis of waterleiding vast om je statisch te ontladen.

Open de zijkant van je pc, op je harddisk zie je de volgende 2 aansluitingen.

post-24526-1417704693,8595_thumb.png

De kleinere smalle aansluiting is voor de data

De brede aansluiting (rechts op de afbeelding) is om je harddisk van stroom te voorzien, en deze haal je even los.

Steek de stekker terug in het stopcontact en start de pc zonder gebruik te maken van je harddisk.

Je zal een melding krijgen dat er geen opstartbaar medium gevonden word daar de harddisk niet start.

Heb je nu nog last van het geluid?

Op de afbeelding ligt de harddisk wel op z'n kop

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is amper verschil te horen. Dit begint nogal een frustrerend probleem te worden.

Er is een heel klein verschil denk ik, maar ook zonder harde schijf aangesloten is hij luid, terwijl ik de PC had aangeschaft in de gedachte dat hij (ultra) stil is. Nu maakt hij enorm veel geluid.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.