Ga naar inhoud

PC te luid


Flow.

Aanbevolen berichten

  • Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik zou voor minimaal een 750 Watt voeding kiezen en dan zou ik men keuze proberen te maken uit één van de volgende.

Maar verschrik je niet van de prijs :dong:

Corsair 750AX

Seasonic X-760

Hier kan je alvast een revieuw van deze voedingen doornemen met ook een geluidstest.

Het zijn gewoon belachelijke hoge prijzen wat ze vragen als je een hele stille voeding wil met genoeg power.

Zal nog wat reviews opzoeken van een aantal nieuwe exemplaren en indien ze interessant zijn zal ik het hier zeker vermelden.

Mijn persoonlijke keuze zou op het moment uitgaan naar de Corsair 750AX

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat inderdaad je voeding zijn ,maar het zou toch echt wel spijtig zijn om een xfx pro850w gewoon op de vuilhoop te gooien ,ik hoop dat je een beetje handig bent en probeert om de fan te vervangen die je maar 15€ gaat kosten.

Het is een 135mm fan en hier heb je alvast een idee ALTERNATE - HARDWARE - Koeling - Behuizing - Standaard - Scythe Kama FLEX 800rpm 135x135x25

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar weet ik nu wel heel zeker dat het aan de voeding ligt? Trouwens, mij is aangeraden dat ik voor toekomstige upgrades een 850 watt nodig zou hebben.

@Whambam: Zou deze minder geluid maken?

---------- Post toegevoegd om 09:58 ---------- Vorige post was om 09:50 ----------

Zelf nog eens wat opgezocht over stille koelers: misschien is deze een idee? [h=1]Cooler Master Silent Pro Gold 800W[/h]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier =106116&specId=5353"]een overzicht van veel meer voedingen

Hierin kun je zien dat de

XFX 44 db(a) aan geluid produceert.

Cooler Master Silent Pro 800 38.8 db(a) wat al een stuk stiller is. Maar voor mij persoonlijk is dit niet stil genoeg :dong:

Ik heb altijd Bequiet voedingen gebruikt en deze was nagenoeg onhoorbaar.

Na het overlijden van deze voeding heb ik gekozen voor een Seasonic M12II-620Bronze.

Een zeker zo goede voeding, stabiel maar net niet zo stil als de Bequiet, wat iedereen ervaart als storend is per persoon verschillend.

Mijn pc moet gewoon bijna geruisloos zijn, maar dat ervaart iedereen anders.

Maar ik veronderstel dat een voeding met een geluidproductie van 35db(a) en minder als prettig ervaren wordt als je van stilte houdt.

Als je handig bent zou je ook het idee van Whambam kunnen uitvoeren en een andere koeler in je voeding zetten. Het zou zonde zijn om deze voeding aan de kant te smijten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is zoals Dasle zegt, eigenlijk is alles boven de 35db licht storend aan geluid.

De fan die ik heb voorgesteld zou 16db aan geluid produceren ,je hebt niet zoveel keuze in merken omdat je maat een 135mm niet zo courant is.En dan heb je gelijk een héle goede voeding die nog jaren meegaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep zo is het ,alleen moet je rekening houden dat niet ik of Dasle je pc gezien of actueel gehoord hebben ,maar als dit het probleem is ben je gesteld voor 15eurootjes en heb je een fluisterstille pc aan 16db wat dubbel zo stil is ,waarschijnlijk hoor je dan alleen nog maar het getik van je HD en zul je je HD eruit moeten gooien en een ssd kopen die maken gewoon geen geluid meer ;-).

Zouden we nog mogen weten welke behuizing je hebt want daar ben ik nu wel benieuwd naar geworden?

Grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.