Ga naar inhoud

pc bestanden afspelen via de tv

freddie14

Aanbevolen berichten

Hallo Freddie14,

Ja het is mogelijk via een systeem dat DLNA heet, en dat een standaard is voor het streamen van audio en video tussen toestellen die aan de standaard voldoen. Dat kunnen PC's, Tablets, Smartphones, Spelconsoles, TV 's ... zijn.

Je vindt een artikel erover op deze link.

Veel Recente TV toestellen zijn DLNA compatibel zonder meer. Dus als je je TV in je netwerk koppelt kan je doen wat je wil bereiken.

Heeft je TV geen ingebouwde DLNA onderteuning dan kan je een externe mediaplayer gebruiken die aan één kant aan je netwerk hangt en via HDMI naar je TV gaat.

Als je meer info wil geef dan even het exacte type van je toestellen door (ook je netwerk als het kan) dan kijk ik wel even hoe we het in jou geval het makkelijkst kunnen doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn in principe twee manieren om je doel te bereiken.

Als je TV DNLA compatibel is dan kan je via Windows media player muziek en video naar je TV sturen. Uit de handleiding blijkt niet duidelijk of dit het geval is. Samsung biedt wel een eigen applicatie aan die hetzelfde resultaat zou moeten geven.

In beide gevallen moet je TV in de eerste plaats verbonden zijn met je huisnetwerk. Is dat reeds het geval ?

Dan kan je eens proberen om je de TV terugvindt via Windows media player. (Bij streaming options streaming aanzetten).

Als je meerhulp nodig hebt post dan maar terug...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga dit eens proberen,maar begrijp wel dat dit te ingewikkeld wordt voor mij.Zou eens een Nederlandse handleiding moeten hebben.

Kom er met de handleing behorende bij mijn tv ook niet uit.

Mijn tv is wel DNLA compatibel.

Ga in ieder geval eens wat verder proberen om het op te lossen met je advies.

Bedankt tot zo ver.

Freddie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor het meedenken,maar de handleiding heb ik al gevonden.Kom er toch niet uit.Heb begrepen dat ik PC sharemanager moet downloaden(wat ik inmiddels heb gedaan)en geinstalleerd.Mijn pc heeft nu ook de tv gevonden dus nu zou alles moeten werken,maar helaas.Nog steeds kan ik op mijn tv niks geen bestanden vinden die ik met PC sharemager deel.

Word er moedeloos van.Ben al weer een enkele uren bezig,maar tot nog toe geen resultaat.

Bedankt voor het bericht.

Freddie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bent in elk geval al een aantal stappen verder, dus de moed niet opgeven.

De laatste hinderpaal is waarschijnlijk het instellen van de Software en de TV om de juiste rechten op de bestanden te zetten.

Hopelijk helpt de informatie op volgende link je verder. Als de taal een probleem is kan ik je daarbij wel verder helpen, laat maar horen.

aangepast door ProMind
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor het meedenken,maar dit alles had ik al gedaan.Nu herkent het progamma sharemanager mijn tv niet meer,en gisteren nog wel.

Wordt er heeeeel moe van,en weet niet meer wat verder te doen.

Heb sharemanager ook al opnieuw geinstalleerd maar niks helpt.En toch moet het kunnen.

Maar ja,hoop dat er iemand is die het me kan vertellen waar de fout ligt.

Groeten Freddie

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.