Ga naar inhoud

Hifi AV-receiver SR5006 Marantz draadloos op het netwerk aansluiten // BBox2 zit vol

Chrostiphe

Aanbevolen berichten

Hi,

Ik ben het net aan het afschuimen :cool: om een potentieel AV-receiverke SR5006 Marantz aan te sluiten op mijn thuisnetwerk.

Bestaande uit: BBOX2 (Belgacom VDSL2) router, 2 x pc bekabeld verbonden, 1 laptop via wifi, gsm via wifi, PS3 via wifi, 2x TV bekabeld.

Al mijn poortjes op de router zijn dus bezet en blijkt dat de SR5006 van Marantz niet draadloos via wifi kan verbonden worden... Hoe los ik dit probleem op?

Kan ik de router simpel uitbreiden? Zo ja, hoe doe ik dit?

Bestaat er een module voor de receiver draadloos op de wifi te hangen? Zo ja, hoe wat?

Dit is m'n eerste keer op een forum, dus ja, wie niet waagt blijft maagd... ;-)

Alvast bedankt voor de responce.

Chrostiphe

Link naar reactie
Delen op andere sites

De eenvoudigste oplossing in een switch. Een netwerk switch is een passieve netwerkcomponent die je toelaat het aantal bekabelde poorten te vergroten (vergelijkbaar met een verdeelblok voor stopcontacten). Je sluit de switch aan op één van je huidige poorten en je hebt er dan gelijk een aantal extra bij. Switchen vind je in 4, 8, 16 poort versies.

Er bestaan ook draadloze punt-tot-punt adapters etc, maar als je bekabeld kan werken is dat niet enkel goedkoper, het is performanter en stabieler.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi,

Ik was net op hetzelfde punt gekomen dat, inderdaad een switch de beste oplossing is. Waarvoor dank ter bevestiging.

Valt op dat dit de dag van vandaag, lijkt op plug & play.. maar qua kwaliteit rest me nu nog de vraag in welke prijsklasse ik zo'n ding dien te zoeken. Een éénvoudige zoekopdracht brengt je tussen €9.99 tot € 2999,99 met een entry level naar 1000 Mbps verbinding vanaf € 50,00. Ik weet dat dit snelheden zijn die belanrijk kunnen zijn.. maar in de praktijk.. een HD-filmpje op bluray streamt tegen +- 50 Mbps.. Enige suggesties waarop ik dien op te letten?

Thanx!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het grote verschil zit hem in "unmanaged" en "managed" switches. De eerste zijn diegene waar we het hier over hebben, toestelletjes bestemd voor thuis en privaat gebruik. De huidige modellen zijn vrijwel allemaal "Gigabit" (1000 Mbps). Dat is veel meer dan je nodig hebt normaal maar hou er rekening mee dat die bandbreedte gedeeld wordt en het een theoretisch maximum is. Je hebt ook categorie 5e of 6 UTP bekabeling nodig om deze snelheden te halen. Dus je moet het met een korreltje zout nemen. Maar een Gigabit switch rond de 50 € is normaal een goede keuze, hoewel een 100 Mbps (dan wel goedkoper) normaal even goed zal werken.

De veel duurdere switchen zijn "managed" toestellen en bedoeld voor grote netwerken en service providers, niets voor de huiskamer dus, zelfs niet voor het normale kantoor. We praten hier over netwerken van honderden en zelfs duizenden clients.

De reden dat ze zo duur zijn is dat ze allerlei faciliteiten qua optimalisatie, monitoring en beheer bieden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.