Ga naar inhoud

zwart scherm , wel startbalk , msn maar geen andere programma's .

debby71

Aanbevolen berichten

Heb vanmorgen mijn computer opgezet. Kreeg een zwart scherm ,werkbalk onderaan en msn kon ik ook aanmelden. Geen windows meer , als ik op start ga staan er blijkbaar geen programma's meer op de computer . Kan ook nergens bureau assecoires vinden om systeemherstel te doen . Wie kan mij helpen. Sta in het onderwijs en al mijn schoolwerk staat hierop . Zijn die documenten nog te redden ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Download Soluto. (klik er op)

Klik op I Agree – Install. Wacht in het scherm wat daarop volgt. Na 30 seconden verdwijnt dit scherm en installeert Soluto verder. Tijdens dit proces kan je je pc normaal gebruiken.

Als je wilt zien hoever Soluto is met installeren druk je met de rechtermuisknop op het icoontje 15214d1323354314-standaardtekst-soluto-soluto.png rechts onderin op de taakbalk en kies je voor ‘Open’.

Als de installatie voltooid is zal Soluto vragen om opnieuw op te starten. Sla alle programma’s die je open hebt staan op, en klik op Reboot PC Now.

Als de pc opnieuw opgestart is open je Soluto en klik je op ‘Chop Boot’. Daar kan je programma’s uitsluiten van het opstarten.

Voor een uitgebreide handleiding hierover klik je Hier. (klik er op)

Zet hier een aantal programma's uit, zodat hopelijk die melding niet meer verschijnt bij het opstarten. Is dat nog wel het geval, doe dan onderstaande:

1. Download HijackThis.

Klik bij "HijackThis Downloads" op "Installer".

Bestand HijackThis.msi opslaan. Daarna kiezen voor "uitvoeren".

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

Als je geen netwerkverbinding meer hebt, kan je de download doen met een andere pc en het bestand met een usb stick overbrengen

Als je enkel nog in veilige modus kan werken, moet je de executable downloaden.

Sla deze op in een nieuwe map op de C schijf (bvb C:\\hijackthis) en start hijackthis dan vanaf deze map.

De logjes kan je dan ook in die map terugvinden.

2. Klik op de snelkoppeling om HijackThis te starten. (lees eerst de rode tekst hieronder!)

Klik ofwel op "Do a systemscan and save a logfile", ofwel eerst op "Scan" en dan op "Savelog".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Krijg je een melding ""For some reason your system denied writing to the Host file ....", klik dan gewoon door op de OK-toets.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\\Program Files\\Trend Micro\\HiJackThis of C:\\Program Files (x86)\\Trend Micro\\HiJackThis. (Bekijk hier de afbeelding ---> Bijlage 12634)

Wil je in woord en beeld weten hoe je een logje met HijackThis maakt en plaatst op het forum, klik dan HIER.

3. Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert (Kape of Kweezie Wabbit) nagekeken en begeleidt hij jou verder door het ganse proces.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb nu een vroeger herstelpunt genomen , de computer herstart dan met het welkom scherm van windows maar daarna heb ik terug een zwart scherm . Ik krijg weer de melding : ongeldig URI : de indeling van de URI kan niet worden bepaald. Als ik op ok druk staat er foutmelding 0x8000ffff

Link naar reactie
Delen op andere sites

lukt dit niet omdat ik niet als administrator kan aanklikken ? Krijgt die keuze niet als ik op rechtermuisknop klik.

---------- Post toegevoegd om 19:28 ---------- Vorige post was om 19:24 ----------

ik kan gewoon op internet surfen , in de taakbalk staan allemaal witte mappen ( wat voordien programma's waren ) maar als ik die aanklik krijg ik de melding dat die niet beschikbaar zijn of verwijderd zijn . Alle bureaupictogrammen zijn ook weg en mijn gegevens ook . Geen documenten of afbeeldingen meer terug te vinden . Vrees dat dit niet meer opgelost geraakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.