Ga naar inhoud

pc start traag op - stof?

Aanbevolen berichten

tja wat moet ik doen? Die gast maar geloven zeker dat er weinig aan is... Ik ken niet veel van hardware. Of anders blijven aandringen om alle gleuven te testen? Wat raden jullie mij aan? Ik en hardware. Straf dat die geen ram latten op voorraad liggen hebben. Schande. Mij weeral laten doen zeker. Ben toch kordaat geweest en alles opgeschreven, maar toch niet kordaat genoeg.:hmmmm:

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 25
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik denk dat de hardware problemen nu opgelost moeten zijn. Dit is de mail die ik terugkreeg:

Onze Technische Dienst heeft verder uw systeem nagekeken.

We hebben geheugen van stock laten komen om alle geheugenbanken uit te testen. Dit heeft geen problemen opgeleverd. De dual channel wordt automatisch door het moederbord ingeschakeld.

Omtrent het probleem met de usb apparaten kunnen wij melden dat het wegvallen van de HDD te maken heeft in de harde schijf. Wij hebben op onze usb apparaten en externe harde schijven geen problemen gehad, ook wordt er tegen de bureau geduwd.

De autoplay bij inpluggen van usb apparaten is normaal. U kan kiezen om standaard steeds een actie uit te voeren.

No any devices found, heeft te maken met de IDE controller die zoekt naar hardware, echter geen vindt daar er ook geen IDE apparatuur is aangesloten. Deze melding is spijtig genoeg niet uit te schakelen in de bios.

Systeem wordt vandaag afgetest.

Bedankt aan iedereen voor de gegeven tips de afgelopen maanden! Vooral dank aan Asus, Jean-Pierre, Dasle, Promind, Kweezie Wabbit, Gerjann (ik ben ongetwijfeld nog namen vergeten). "aftesten" betekent letterlijk "afkeuren" en ik hoop dat ze dat niet bedoelen :Dhttp://www.encyclo.nl/begrip/aftesten

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is in ieder geval niet te hopen dat ze dat bedoelen :hmpf:

Waarschijnlijk zullen ze bedoelen of ze je systeem niet op de knieën kunnen krijgen. Of anders gezegd of ze misschien nog één of ander mankement kunnen vinden. ;-)

Houd ons maar op de hoogte hoe je systeem na thuiskomt loopt :top:

@ProMind

Als je de cijfers moet geloven zou je denken dat het oudere Medion systeem een sneller systeembus heeft, maar bij de nieuwe processors en moederborden praten ze over quadpumping en gaat deze vergelijking niet meer op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 4 weken later...

Ik was dit topic helemaal uit het oog verloren. Sorry. De zaak is inderdaad opgelost nu. Ik heb de PC binnengebracht, ze hebben de BIOS geflashed (geupdated) en alles nog eens nagekeken (usb,...) en een recovery cd (met windows sp1) meegeleverd. De pc was nog onder garantie. PC werkt nu terug uitstekend. Ik denk dat het aan de BIOS en defecte RAM-latjes lag. Met het moederbord bleek niets mis. Ze staken gloednieuwe RAM-latjes in en alle 4 de RAM-sleuven werden perfect herkend.

De RAM-latjes die ik geprobeerd had waren waarschijnlijk "aan het stuk gaan". Je mag naar het schijnt nooit zomaar RAM-latjes op een bureautafel leggen. Je moet die in zo'n speciaal doosje steken. Ik had de latjes wel zomaar op mijn (platte) bureau gelegd en daarna in de pc gestoken , en vandaar de rare getallen van de RAM in de BIOS en in Windows;

Ik zet deze vraag als Opgelost.

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.