Ga naar inhoud

Verdacht scherm gedrag + utorrent crash

The Dub Oracle

Aanbevolen berichten

Ik zit al enige tijd met onverklaart schermgedrag (de winamp window) wat nu voorkomt bij startpagina.nl.

Op zich lijkt het niet schadelijk maar nu valt het meer op omdat mijn utorrent en vuse er ook bij crashen.

Al jaar en dag was het zo dat het schermpje van winamp (zodra ik een file aanklik ) achter de geopende window map schiet, om winamp weer te zien moet ik dan winamp aanklikken op de taakbalk, dan komt het schermpje weer bovenop te liggen.

Gewoon domme fout dacht ik want dat was altijd zo, ook op andere pc's of na het opnieuwinstalleren van windows.

Nou heb ik dat ook met startpagina.nl als ik ga zoeken met google, het zoekgegevens scherm springt dan achter de startpagina inplaats dat hij er bovenop blijft liggen.

Dat valt mij nu op omdat tegelijkertijd ook vuse en ook utorrent crashed na verloop van tijd.

Ik draai al een halfjaar vuse zonder problemen, maar nu crashed hij opeens na verloop van tijd, en dat doe ook utorrent.

Ik heb zelfs de pc teruggezet naar de tijd dat alles het nog wel deed maar nog crashed vuse.

Ook blijft het zoekscherm van google ed achter het oorsprongkelijk scherm springen, dat is ook niet veranderd.

Het doet mij aan winamp denken wat hetzelfde deed maar als het er wat mee te maken heeft weet ik niet.

Hoe dan ook valt mij dit op.

Ik heb al van alles geprobeert om het crashen van vuse te voorkomen, maar al ik de computer terugzet zou hij het zeker toch weer normaal moeten doen.

Vuse draait voor een uur maar ofzo, en dan is het scherm ineens weg, het icoontje in de taakbalk staat er nog wel maar als ik daar mijn muis opzet verdwijnt dat ook, hij draait dus ook niet op de achtergrond wat anders wel zo is, ook utorrent heeft dit op dezelfde manier.

Wat nu ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik raad je aan zowel Vuze en uTorrent beide te verwijderen en op het legale pad te gaan/blijven..

Daarnaast zijn schietende vensters niet echt normaal, dus zou je onderstaande willen uitvoeren?

1. Download HijackThis.

Klik bij "HijackThis Downloads" op "Installer".

Bestand HijackThis.msi opslaan. Daarna kiezen voor "uitvoeren".

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

Als je geen netwerkverbinding meer hebt, kan je de download doen met een andere pc en het bestand met een usb stick overbrengen

Als je enkel nog in veilige modus kan werken, moet je de executable downloaden.

Sla deze op in een nieuwe map op de C schijf (bvb C:\\hijackthis) en start hijackthis dan vanaf deze map.

De logjes kan je dan ook in die map terugvinden.

2. Klik op de snelkoppeling om HijackThis te starten. (lees eerst de rode tekst hieronder!)

Klik ofwel op "Do a systemscan and save a logfile", ofwel eerst op "Scan" en dan op "Savelog".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Krijg je een melding ""For some reason your system denied writing to the Host file ....", klik dan gewoon door op de OK-toets.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\\Program Files\\Trend Micro\\HiJackThis of C:\\Program Files (x86)\\Trend Micro\\HiJackThis. (Bekijk hier de afbeelding ---> Bijlage 12634)

Wil je in woord en beeld weten hoe je een logje met HijackThis maakt en plaatst op het forum, klik dan HIER.

3. Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert (Kape of Kweezie Wabbit) nagekeken en begeleidt hij jou verder door het ganse proces.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je haalt al het groffere geschut van stal.

Ik weet zeker dat er geen virus in zit, en dat alles het goed doet.

Mocht het helemaal spaak lopen zal ik dit wel doen.

Ik heb vuse gedeinstaleerd en gereset voor de instalatie, en somige foutmeldingen zijn nu weg.

Ik hoop dat het nu wel gaat lukken, nog effeh afwachten.

Het zoekscherm springt ook niet meer achter het originele scherm, ik hoop nu het beste.

Ik had even moeten wachten met het posten van dit topic dus.

Al is mijn vraag nog wel hoe het kan dat het winamp scherm altijd achter de windows springt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had dat al op verschillende pc's, altijd hetzelfde gedoe, volgens mij moet jij dat ook hebben, heel irritant als je steeds weer winamp moet klikken in de taakbalk om hem in beeld te krijgen.

Vuse is trouwens al weer gecrashed, het zoekschem spingt ook weer achter de startpagina mocht het er mee te maken hebben.

Ik heb wel wat verholpen dus, maar het is nog niet goed.

Op de vuse forumsite kan ik trouwens ook niet echt goede tips vinden, maar het gaat er wel over in topics.

Ik vind het zo raar, vooral omdat ik de pc terug gezet heb, misschien nog maar weer eens proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de pc opnieuw geïnstalleerd heb en het probleem met Vuze is er nog steeds, lijkt het me aan Vuze liggen. Ik gebruik geen Winamp, ik gebruik Spotify. Voor 5 euro per maand kan je legaal muziek luisteren. Goedkoop dus en je steunt de artiesten ermee.

Heb ik ook, en ben zelf muziekant, maar lijd er alleenmaar verlies op.

Volgens mij streamed spotify in wave, en als je muziek wil kopen van hun is dat een mp3 320kb.

Ik heb dat eens bekeken in download snelheid, en dat was ongeveer 30mb in 3 minuten, een mp3 is wel 10 keer zo weinig.

Je kunt trouwens ook de computer uitgang zelf opnemen "intern" zonder signaal verlies, dan moet je de wave hebben.

Ergens heel dom en retoriek in mijn ogen.

Ik kan wel eens kijken als vuse op mijn andere pc het wel goed doet, dan weet ik het zeker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oude series downloaden, films in bluray kwalitiet, soms instrument plug-ins om muziek te maken.

Het is gewoon het aangewezen share programma, ik had eerder altijd Kazaa ( barst van de virussen), daarna e-mule ( ook gevaarlijk ) maar gewoon torrents downloaden is veel veiliger.

Wat het copyright gedoe betreft ben ik helemaal flauw, ik zet mijn muziek gratis op websites, ik mag daarvan terug vewachten dat ik ook muziek van anderen gratis krijg en vrije toegang heb door mijn eigen copyright.

Zolang ik er geen cent voor verdien en alle lasten wel heb omtrend copyright vind ik dat iedereen wel alles gratis mag downloaden.

Als zij niet serieus nemen, waarom ik hun dan wel ?

Dat is natuurlijk wel wat anders dan ze echt met je muziek er van door willen en met je eer willen strijken.

Het is een hete discussie waar niks aan gedaan lijkt te worden.

Natuurlijk piratesbay verbieden, helemaal voor, maar bescherm mijn copyright dan ook, wat voor mij geld lijkt ook voor hun te gelden dus.

Dat Frans Bauer ruim bij kas zit is heeft hij vast niet te danken aan cd verkoop, daar speelt veel meer in mee.

En als echte bauer fan ben je echt niet tevreden met een cd rip.

Er komt veel meer bij kijken dan je denkt, ik ben elke dag bezig met copyright namelijk.

Even met een mp3 rip er vandoor en maar lekker luisteren als echte fan gaat niet zo zitten voor een normale consument, voor mij is dat wat anders.

Illegale rips zijn eigenlijk pure psychische spanning, netzo als zelfs een legale film alleen kijken op dvd, het is totaal niet gezellig om zo te kijken.

Met elkaar kijken in nederland of belgie naar een film is wel pas echt gezellig, zie hoe copyright een gemeengoed word dus, een sociaal gebeuren waarin je deelneemt.

Het loopt wel los denk ik, vandaar dat het allemaal maar kan het sharen op de PC.

Ik blijf ***len over dit zoals je merkt, vraag er maar niet weer naar.

aangepast door The Dub Oracle
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste The Dub Oracle,

Wij hebben uw discussie gesloten wegens het vermoeden van illegale praktijken. Downloaden van film en muziek is een schending van de wetgeving op het copyright. Als forum mogen/willen/kunnen we hier geen hulp aanbieden om zelf niet in problemen te komen.

Bij vragen of opmerkingen mag u me per privébericht contacteren.

Vriendelijke groeten,

Asus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.