Ga naar inhoud

harde schijf erbij zetten

fisjuh

Aanbevolen berichten

Hi allemaal,

ik wil op mijn pc een harde schijf erbij zetten nml een een 5t060h6, dit omdat mijn eerst schijf vol is. Deze eerste schijf zit op een ata kabeltje. Nou wilde ik mijn tweede schijf op een IDE kabel zetten omdat daar een stekkertje vrij was. Deze kabel loopt ook naar mijn cdrom drive. Hoe moet ik dit doen? ik heb geprobeerd om van mijn schijf een slave te maken en gewoon aangesloten. Mijn computer startte toen gewoon op, maar in deze computer zie ik de schijf niet staan.

Kortom 2 vragen:

Hoe moet ik van die 5t060h6 schijf precies een slave maken (jumper posities)

En hoe moet ik hem aansluiten op die ide kabel zodat mijn computer hem ziet in combinatie met die cd drive?

alvast bedankt

PS als deze post hier niet op de goede plaats staat; mijn excuses ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Als je 2 apparaten op één IDE kabel aansluit zul je ervoor moeten zorgen dat er één ingesteld is als Master en de andere als Slave.

Maar vaak kun je dat zien in het postscherm als de pc opstart.

Daar word dan vaak het volgende vermeld.

Primary IDE -> met het merk en of type van CD-drive

Secondary IDE -> Maxtor ATA drive 60GB (Dit zou b.v jou harddisk kunnen zijn)

Als je nu eerst opstart zonder de Maxstar harddisk zou je alvast aan de weet kunnen komen hoe de jumpers op je CD-drive staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok hij zegt:

pr1 Master cd-rom

pr1 Slave Not detected (ik heb de schijf er weer even uitgehaald)

3rd master IDE hard disk

PRi Master: TSSTcorp CDDVDW ... etc

kortom de cd drive staat master.. die moet gewoon zo blijven staan? en dan de 2e schijf slave...

ok ik ga het gelijk proberen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.