Ga naar inhoud

harde schijf erbij zetten

fisjuh

Aanbevolen berichten

• Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

14222d1319540643t-standaardtekst-speccy-speccy-nederlands.png

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen.

Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord.

Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware ;-)

Kan ik even een handleiding proberen op te zoeken van je moederbord, is wel zo makkelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tijdens het opstarten van je pc druk je herhaaldelijk op de Del toets om in je BIOS te komen.

Met de pijltjes toetsen navigeer je door je BIOS, met de Enter toets kun je een item selecteren en met de + & - toetsen kun je een waarde wijzigen.

Eén maal in je BIOS krijg je het volgende scherm.

post-24526-1417704693,5193_thumb.png

Navigeer naar Primary IDE Slave en druk op de Enter toets, controleer eveneens of de schijf niet elders word weergegeven.

post-24526-1417704693,547_thumb.png

Kijk dan eens of de omlijnde opties op AUTO staan.

Dan heb ik nog een vraag voor je, gebruik je een 40 aderige IDE kabel of een 80 aderige IDE kabel??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoor je de schijf spinnen (draaien) De mogelijkheid bestaat dat de schijf stuk kan zijn maar het kan ook nog aan de datakabel liggen.

Heb je nog een IDE kabel om te proberen, of een andere pc?

Je kan proberen om de schijf in te stellen als Master en de aansluiting van je cd-drive nemen en dan zonder cd-drive op te starten, dus enkel de harde schijf op dat IDE kanaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik hoor de schijf inderdaad draaien. Ik heb momenteel geen mogelijkheid om hem in een andere pc te zetten... ik zal hem wel even master maken en zonder cd drive proberen... maar gaat hij dan niet crashen ivm mijn andere harde schijf, die ook master staat? of geldt dat enkel als ze op dezelfde kabel zitten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok, ik heb het geprobeerd, maar nu zittie in een opstart loop. hij vraagt iedere keer of ik hem normaal of veilig wil opstarten. als ik veilig opstarten klik, startie op en belandt weer op hetzelfde scherm. Ik ging weer naar die post bios scherm van net en dit stond er:

pri master... IDE Hard Disk

3rd Master... Ide Hard disk

Pri master maxtor

3rd master samsung (dat zal mijn oude schijf zijn dan)

als ik hem normaal opstart, blijft hij ook in die loop zitten

Link naar reactie
Delen op andere sites

hij zit nog steeds in de opstart-loop, maar de post bios geeft nu dit:

pri master cd rom

pri slave IDE harddisk

3rd master IDE hard disk

pri master: cddvdw

pri slave: maxtor..... etc en dan staat er achter capable and status ok

dus hij ziet hem wel, maar opstarten doet ie niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.