Ga naar inhoud

harde schijf erbij zetten

fisjuh

Aanbevolen berichten

• Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Oké

Dan plaats de Maxtor schijf die voor problemen zorgt in de oude pc.

Stel in de BIOS de cd-drive in als first boot device en sla deze wijziging op.

Je pc herstart en zal opstarten van de Windows XP CD

Neem even dit topic door over de installatie van Windows XP

Als je de partities kunt zien die aanwezig zijn op deze schijf verwijder je alle aanwezige partities (dit staat onder partities in de handleidng)

Bij de vraag over hoe te formatteren kies je voor normaal (zeker niet snel formatteren!!)

Volg dan het verdere verloop van de installatie

Lukt dit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ga het proberen ;) ik gil wel als ik problemen tegen kom ;)

---------- Post toegevoegd om 13:26 ---------- Vorige post was om 13:22 ----------

die pc is een oude packard bell, er staat geen tabblad boot... dus hoe kan ik die first boot device dan wijzigen

PS in deze pc staat mijn cdrom op een andere ide kabel dan de harddrive

laat maar, al gevonden ;)

aangepast door fisjuh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je alle partities verwijderd hebt zou ik kiezen om de volledige niet-gepartitioneerde ruimte te gebruiken om Windows XP op te zetten. Zo krijg gebruik je de volledige schijf voor Windows. Waarom?

Als je nadien je de schijf formatteert en het formatteren blijft hangen op een bepaald aantal % is er sprake van beschadigde sectoren op deze schijf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

euhm.. windows is aan het installeren, maar ik kan nergens die productcode vinden...achterop het boekje van dat gesealde pakketje met de installatie cd staat een vakje met: het certificate of authenticity-label is verwijderd door de fabrikant van uw pc en moet op uw pc zijn bevestigd... maar ik kan helemaal nergens een stickertje vinden...

maar in ieder geval, de schijf is nu wel geformatteerd toch ;)

aangepast door fisjuh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.