Ga naar inhoud

is dit'n goeie aankoop?

gessje

Aanbevolen berichten

is dit'n goeie aankoop?

tuurlijk wel, maar betaal ik niet teveel?

Case:

NZXT Apollo 89euro

MOBO:

MSIP965 Platinum 142euro

toetsenbord:

Logitec G11 54,95

Muis:

G5 58,5

Harddrive:

WD 250Gb 16Mb 81,51

CPU:

E6600 293,5

RAM:

Corsair 2Gb 800Mhz CL4 278

Power:

Tagan 500W 132

GPU:

Sapphire x1950xt 239

DVD-R:

Samsung s182d 30,9

Monitor:

Samsung 205BW 298

Wat ben ik vergeten en wa is er overpriced???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Case:

NZXT Apollo 89euro

mooie case, niet al te duur en handige installatie, veel ruimte en 2 koelers inbegrepen:

Features

* Steel chassis

* Screwless design

* Standard dual 120mm silent fans

* Intel hd and ac 97 audio support for 7.1 and 5.1 audio systems

* Support for 4 internal hard drives

* Magnetic closing door

* Usb 2.0 and firewire support

MOBO:

MSIP965 Platinum 142euro

1158391197.jpg

De MSI P965 Platinum is vanzelfsprekend uitgerust met een LGA775-socket, waar dus de Core 2 Duo in past. De P965-chipset wordt bijgestaan door de Intel ICH8R-southbridge. Deze combinatie resulteert in een complete uitrusting: vier DIMM-sloten geschikt voor in totaal 8GB DDR2-geheugen op een kloksnelheid van 800MHz, twee PCI Express x16-slots die geschikt zijn voor videokaarten, twee PCI Express x1-slots en twee traditionele PCI-slots. Ook voor het aansluiten van diverse apparaten zijn er uiteraard veel mogelijkheden. Zes Serial ATA-poorten worden geleverd door de ICH8R. Deze kunnen worden gebruikt in RAID-configuraties volgens RAID 0, 1, 5 en 0+1 standaarden. Ook wordt er nog een extra Serial ATA-aansluiting geleverd door een extra ATA-controller van JMicron. Deze JMicron-controller voorziet ook in een 'ouderwetse' parallelle ATA-controller, waarop dus twee IDE-apparaten kunnen worden aangesloten. Verder beschikt het moederbord over een geïntegreerde gigabit-ethernetcontroller, een 8-kanaals audiochipset, twee Firewire 400-aansluitingen en tien USB 2.0-poorten.

--> prijs ligt goed, is een gemiddelde prijs

toetsenbord:

Logitec G11 54,95

12598.jpg

Presteer op topniveau met het Logitech® G11-toetsenbord. De tekens op het G11-toetsenbord worden allemaal verlicht, zodat je ook na zonsondergang nog lang kunt gamen: dus perfect voor die marathonsessies om je vlag te verdedigen of nachtelijke overvallen. Gebruik een van de 18 volledig programmeerbare G-toetsen om complexe macro's met één druk op een toets uit te voeren, en dankzij 3 modi voor elke toets heb je 54 speciaal geprogrammeerde toetsen per game. Met de krachtige profiler-software kun je zelfs nieuwe macro's maken terwijl je gamet, zodat je het toetsenbord precies op jouw wensen kunt afstemmen zonder de game te onderbreken.

--> prijs zeker goed, volgens site logitech kost die anders 69 euro

Muis:

G5 58,5

12250.jpg

Neem de leiding in games. De Logitech G5 Laser Mouse geeft je een voorsprong met een 2000-dpi laser-engine die een verbazingwekkende 500 USB-rapporten per seconde* uitzendt voor nauwkeurige, bliksemsnelle reacties. Daarnaast biedt de Logitech-exclusieve cartridge met aanpasbare gewichten (36 gram) duizenden variaties voor balans en zwaarte — inclusief de variatie die perfect bij jouw unieke gamingstijl past. De PTFE-gamingvoetjes (polytetrafluoroethyleen) laten de G5 ultrasoepel glijden, precies wat je nodig hebt in een gaming-muis. Met Logitech's SetPoint-software kun je je muis aanpassen met geavanceerde functies zoals gamedetectie en gevoeligheidsaanpassing tijdens de game (inclusief onafhankelijke x- en y-asinstellingen).

--> logitech prijs 79,99 euro dus ligt ook wel goed

Harddrive:

WD 250Gb 16Mb 81,51

--> ook goed qua prijs, snelheid

CPU:

E6600 293,5

--> krachtige processor, grote L2 cache van 4mb , prijs ook gemiddeld, vrij energiezuinig, temperatuur wordt handwarm dus goed voor koelers

RAM:

Corsair 2Gb 800Mhz CL4 278

ook goed

Power:

Tagan 500W 132

lijkt me ook goed en voldoende

GPU:

Sapphire x1950xt 239

256mb denk ik dat dit is, prijs ligt ook net iets onder gemiddelde volgens ik vond,

http://www.sapphiretech.com/ne/products/products_overview.php?gpid=169&grp=3

DVD-R:

Samsung s182d 30,9

DVD RW Samsung SH-S182D 18X oem

Color: Beige

Data Transfer Rate:

- DVD+R: Write 18X (24.3MB/sec),Read: 12X (16.2MB/sec)

- DVD+R Double: Write 8X (10.8MB/sec), Read: 8X (10.8MB/sec)

- DVD+RW: Write: 8X (10.8MB/sec), Read: 8X (10.8MB/sec)

- DVD-R: Write: 18X (24.3MB/sec), Read: 12X (16.2MB/sec)

- DVD-R DoubleWrite: 8X (10.8MB/sec), Read: 8X (10.8MB/sec)

- DVD-RW: Write 6X (8.1MB/sec), Read: 8X (10.8MB/sec)

- DVD-RAM: Write: 12X (16.2MB/sec), Read: 12X (16.2MB/sec)

- DVD-ROM: Read: 16X (21.6MB/sec)

- CD-ROM: Read: 48X (7.2MB/sec)

- CD-R: Write: 48X (7.2MB/sec), Read: 40X (6.0MB/sec)

- CD-RW: Write: 32X (4.8MB/sec), Read: 40X (6.0MB/sec)

Burst Transfer Rate:

- PIO Mode 4 (16.6MB/sec)

- Ultra DMA Mode 2 (33.3MB/sec)

Average Access Time: DVD : 130ms CD : 110ms

Supported Disc Formats: DVD-RAM, DVD+R, DVD+R DL, DVD+RW, DVD-R, DVD-R DL, DVD-RW, DVD-Video, DVD-ROM, CD-R, CD-RW, CD-ROM, CD-ROM/XA, CD-Audio, Video-CD, Photo CD, CD-I(FMV), CD-Extra, CD-TEXT

Buffer Memory: 2MB

Dimensions (WxHxD mm) 148.2 x 42 x 170

Weight: 0.75Kg

Limited warranty: 2 years

2BY2 Advanced Components Warranty

--> prijs niet slecht, ik vond er ene van 26 euro, maar op 3 euro gaan we niet kijken he

Monitor:

Samsung 205BW 298

Samsung_SyncMaster_205BW__593331.jpg

20 inch - TFT actieve matrix - 300 cd/m2 - 700:1 - 1680 x 1050 - 6 ms

--> prijs is ook gemiddeld (292-359euro)

eindconclusie:

dit is een mooie game pc hoor :D

je weet wat je wilt en daar heb ik weinig op aan te merken

totaal prijs van 1697,36 € is wel hoopje geld natuurlijk, maar je hebt er wel wat voor

ik denk niet dat je iets bent vergeten

karel

welkom intussen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Merci gasten

voor de mooie naslag.

gamepcke gaat dus besteld worden met deze configuratie.

kdacht er eventueel nog aan van de x1950xt te veranderen naar x1950xtx,

maar bij verdere 'reflectie' ga ik heb bij de x1950xt houden.

die ik doe ik dan tegen't eind van de zomer weg en koop voor de verkoopprijs op ebay (+een beetje meer) ne 8800gtx.

gelle zijt vree bedankt voor de moeite!!!!!

PS als blijkt dat ik pas een nieuw lid ben; is niet zo hoor, maar was paswoord/username van vorige account vergeten... duh, stoem!

Link naar reactie
Delen op andere sites

PS als blijkt dat ik pas een nieuw lid ben; is niet zo hoor, maar was paswoord/username van vorige account vergeten... duh, stoem!

ik had al z'on vermoeden want ik herkende u mailadres, zal even kijken of iets terug vindt

alvast welkom terug

karel

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 8 maanden later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.