Ga naar inhoud

Android beveiliging

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

Ik heb sinds kort een smartphone met het Android besturingssysteem.

Ik zou graag deze Android gsm willen beveiligen.

Want de Android blijkt het meest aangevallen gsm besturings-systeem ter wereld te zijn.

Heb nu de gratis Bitdefender erop gezet !

En nu komt mijn vraag dus, is Bitdefender goed genoeg voor de Android gsm.

Heb al vele testen gelezen over de Androids antivirus scanners,

het blijkt dat de meeste scanners gewoon nep zijn & helemaal niets tegenhouden.

Maar deze gsm is wel gesynchroniseerd met mijn thuis computer.

Dus als iemand in deze gsm kan komen, dan heeft hij ook toegang tot bijna al mijn gegevens die ook in mijn thuis computer staan.

Dus ik zou toch wel graag een degelijke beveiliging voor de gsm willen hebben.

Weet niet ofdat deze vraag in dit forum thuis hoort, maar jullie hebben me al vaker goed advies gegeven.

Dus ik hoop dat er nu ook iemand is, die me hiermee kan adviseren !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

Het zou kunnen kloppen dat Android het meest aangevallen besturingssysteem is, maar een virusscanner oid is vooralsnog niet nodig. Als je een app installeert uit de market zie je permissies staan (bijvoorbeeld internettoegang). Als je een spel download die vraagt om gebruik te mogen maken van je telefoon, zou ik al oppassen. Dus bij permissies kijken of deze logisch zijn voor die app, dan heb je helemaal geen zorgen te maken.

Met Android is het ook mogelijk om buiten de Market om apps te installeren. Hiermee zou ik wel oppassen, dan is de kans het grootst op Malware. Maar download je uit de market en kijk je naar de permissies, heb je zeer weinig kans op Malware/virussen. Een virusscanner op je toestel is dus nog onnodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.